המשולש הבלתי אפשרי – הוראות הרכבה

במהלך קמפיין הגיוס לספר יכולתם לבחור בתמורה נלווית – זוג ערכות להרכבה של "המשולש הבלתי אפשרי".
הגיע הזמן להרכיב אותן!

תהליך ההרכבה פשוט, אבל כדי להגיע לתוצאות איכותיות חשוב להקפיד על הפרטים הקטנים. קראו את ההוראות עד סופן לפני שאתם מתחילים לעבוד.

הציוד הנדרש:

  • מספריים
  • סכין חיתוך
  • סרגל מתכת
  • דבק נוזלי שקוף / דבק פלסטי
  • משטח עבודה מתאים שיספוג את החיתוכים בסכין החיתוך

כל ערכה מורכבת משני חלקים – בסיס, ומשולש.

הכנת הבסיס

1) בעזרת סרגל המתכת וסכין החיתוך חירצו את הקווים השחורים העבים (מסומנים באדום בשרטוט הראשון למטה) – אלה החריצים בהם תשחילו את הלשוניות של המשולש בהמשך. הקפידו לא לחרוג מעבר לאורך הקווים המסומנים כדי לא ליצור חופש תזוזה רב מדי בשלב חיבור החלקים יחד. כמו כן הקפידו לחרוץ מעל גבי הסימונים ולא לידם.

2) גזרו את הבסיס בעזרת מספריים לאורך קווי המתאר החיצוניים (מסומנים בכחול בשרטוט הראשון למטה).

הכנת גוף המשולש

3) חיתכו את החלק שירכיב את המשולש לאורך קווי המתאר החיצוניים (מסומנים בירוק בשרטוט הראשון למטה). מומלץ לעשות זאת בעזרת סכין חיתוך וסרגל מתכת כדי להגיע לקווי חיתוך מדויקים.

4) כעת מגיע השלב העדין ביותר והוא שלב ההכנה לקיפול. הקיפולים יתבצעו בהמשך לאורך קווי הגבול המבדילים בין המשטחים בצבעים השונים (קוים שחורים דקים בשרטוט למטה).
כדי לקבל קיפולים חלקים ויפים יש ליצור "קווי קיפול" מצדו השני (הלא מודפס) של הקרטון. זאת ניתן לעשות ע"י מעבר בעט כדורי, תוך הפעלת לחץ סביר, לאורך קווי הקיפול אך מצדו השני של הקרטון (שימוש בסרגל חשוב במיוחד בשלב זה). ציור הקווים יוצר למעשה תעלות שקועות בקרטון והן שמגדירות את הקו לאורכו הקרטון יתקפל בקלות.
הקושי נעוץ בכך שהקווים לא מודפסים בצד השני, ולכן מומלץ לבצע סימוני עזר בדופן הקרטון וקצת מצדו התחתון (במיוחד בקצוות שמסומנים בעיגולים שחורים בשרטוט – שם לא תוכלו להעזר בצורה החתוכה כרמז למיקום קצה הקו).
בתום שלב זה אמורים להיות מסומנים בעט 6 קווי קיפול מצדו השני של הקרטון, כשהם חופפים בדיוק לקווים השחורים הדקים שמסומנים בשרטוט.

5) קפלו כעת את משטחי המשולש כך שהדפנות המודפסות יהיו בצדו החיצוני של הקיפול. הדקו את הקיפולים כך שהמשטחים יהיו ניצבים זה לזה. ראו בשרטוט השני כיצד אמור להראות המשולש המקופל.

מומלץ לתרגל את מלאכת הסימון והקיפול על חתיכות קרטון עודפות לפני העבודה על המשולש עצמו.

שרטוטים-הוראות-צבועות

שרטוט ראשון

חיבור גוף המשולש לבסיס

6) תחבו את הלשוניות לחריצים שבבסיס אחת אחרי השנייה. משכו אותן מהצד השני כדי להדק את מבנה המשולש לבסיס. המהדרים יכולים לקבע את הלשוניות לבסיס ע"י כמה טיפות דבק, מצדו התחתון והנסתר כמובן.

7) בחנו את הדגם המורכב מלמעלה, ודאגו ששתי הפאות שמזדקרות כלפי מעלה נמצאות בזווית ישרה זו לזו (תקנו את הזווית ביניהן ע"י מעיכה קלה אם יש צורך).

מורכב-מאחור

שרטוט שני – הדגם המוגמר מאחור

צפייה במשולש המורכב

אם בצעתם את ההרכבה בצורה מדויקת, תוכלו למצוא נקודה במרחב ממנה המשולש נראה כמו בצילום:

מכיוון שכל עין רואה את המבנה מזווית קצת אחרת, יש לעצום עין אחת כדי לקבל את האפקט (או לצלם אותו במצלמה). המרחק עבורו הדגם תוכנן הוא בערך כמרחק יד מושטת (60-70 ס"מ). שמרו על צמידות בין שתי הנקודות שמוקפות בעיגול אדום, ושחקו קצת עם המרחק.

דגם מוגמר-צפיה-1

יש חשיבות גם לתאורה נכונה שתשמור על תאימות בגוונים תוך הימנעות מהטלת צללים שיחשפו את המבנה התלת ממדי האמיתי ויהרסו את האפקט. צילום עם פלש יכול להשיג תוצאות טובות.

* ליטוש אחרון לפרפקציוניסטים – ניתן לצבוע בטוש סגול את קו החיתוך של הדופן הניצבת ("העובי" של הקרטון – מסומן בקו צהוב בשרטוט) – באופן כזה הדופן הקדמית והאחורית יתמזגו באופן חלק יותר זו בזו, מה שיעצים את האפקט.

משהו לא ברור? הוסיפו שאלה בתגובות ואנסה לשפר את ההוראות.

משהו השתבש בדרך? הדגם נהרס באופן חסר תקנה? לא נורא – בדיוק מסיבה זו קיבלתם שתי ערכות זהות. הניסיון השני אמור להיות מוצלח בהרבה.

 בהצלחה!

 אתם מוזמנים לשלוח צילומים של הדגמים המוגמרים.

כתיבת תגובה