ספר חדש בדרך!

משהו חדש מתחיל…

קרוב לשנתיים חלפו מאז שהוצאתי לאור את "חשיבה חדה". הספר הגיע לאלפי קוראים, זכה לאזכורים רבים בתקשורת ושמחתי לשמוע על רבים שנהנו ממנו מאוד. יחד עם זאת, ברור שקהל הקוראים של "חשיבה חדה" מהווה עדיין נישה מצומצמת.
ניסיתי לחשוב על דרכים להגיע לקהלים רחבים יותר עם הנושאים שמעניינים ומעסיקים אותי. עלה רעיון של ערוץ סרטונים בנושאי ספקנות. אולי גרסה מקוצרת של הספר, לחסרי סבלנות. עלה גם כיוון של "חשיבה חדה, לקטנטנים!" – פרויקט שעדיין אשמח להגשים יום אחד, אולי בשותפות עם כותבים נוספים. אבל בחרתי בכיוון שונה.

במהלך השנתיים האחרונות עבדתי על ספר חדש. גם הוא עוסק בגבול המטושטש שבין מציאות לאשליה, אבל באופן שונה לחלוטין ממה שעשיתי עד כה. מדובר בפרוזה. רומן.

 

וכאן המקום להזהיר, או שמא להרגיע, אז אולי רק אציין: הספר החדש אינו ספר פדגוגי מוסווה בשם הספקנות. יש בו הרבה ספקנות, ללא ספק :-), אבל לא רק. מעבר לרצון ליצור יצירה שעומדת בזכות עצמה, אני מקווה שהספר יעורר מחשבות ודיונים. אין הכוונה להטיף דרכו לתפיסת עולם מסוימת.

רציונליות מול מיסטיקה, מציאות מול אשליה, עובדות מול חוויות ופרשנויות, נכון מול הרגשה טובה – כל אלה נמצאים במתח מתמיד לאורך הרומן כולו. הכנסתי את הגיבורים לכל המקומות הקשים – מקומות שבדרך כלל אני מכריז עליהם כעל "מחוץ לתחום" כאן בבלוג, או בקבוצת הפייסבוק. הפעם לא מדובר בוויכוחים מדעיים מגובי מחקרים, אלא בחיים עצמם. ושם הדברים הרבה יותר מורכבים.

שיערתי ששלב העריכה יהיה מורכב בהרבה בהשוואה לספר הקודם, ולפיכך החלטתי לסיים את שלב עריכת התוכן לפני שאני מספר על הספר ופותח בגיוס. ואכן, העבודה הצמודה עם עורכת מקצועית הייתה אינטנסיבית ביותר, ארכה למעלה משנה, ושדרגה את הספר במידה משמעותית. כעת, כשגורם אי הודאות העיקרי בלוח הזמנים מאחורינו, אפשר להתקדם לשלבים הבאים – עריכה לשונית והגהה, עיצוב גרפי, עימוד והדפסה – כל זאת בעזרת בעלי המקצוע המתאימים.

אני מקווה שהצלחתי לעורר את סקרנותכם, ואשמח מאוד אם תעזרו לי להוציא לאור את ספרי החדש!

גם את הספר הזה אני מוציא בהוצאה עצמית, בעזרת גיוס-המון בהדסטארט. למי שעדיין לא מכיר, הרעיון פשוט: אתם מזמינים עכשיו עותק של הספר, ואני שולח לכם אותו ברגע שתהליך ההפקה מסתיים.

לא קוראים רומנים? שימו לב שבתמורות אפשר להזמין גם עותק של "חשיבה חדה" במחיר מוזל. זאת יכולה להיות הזדמנות טובה למי שעדיין לא קרא את הספר הקודם, או מעוניין לתת אותו כמתנה, לרכוש עותק ולסייע בכך לספר החדש לצאת לאור.

אפשרות אחרת לתמוך היא להזמין אותי להרצות במסגרת חוג-בית, בית ספר, ארגון, סמינר למורים וכד'. ההרצאות אינטראקטיביות ומלוות בהדגמות וניסויים עם הקהל. פרטים נוספים כאן.

ועוד משהו שיכול לעזור מאוד לקמפיין להצליח: הפצת הבשורה! אנא שתפו פוסט זה או את הקישור לעמוד הקמפיין בקרב חברים ובני משפחה, במייל ו/או ברשתות החברתיות.

פרטים נוספים, המלצות קוראים ראשונים, וכמובן אפשרות לתמוך, הכל בעמוד הקמפיין.

תודה מראש לכל התומכים והמשתפים! 

11 מחשבות על “ספר חדש בדרך!

  1. למה השם של הספר והעטיפה נתנו לי הרגשה שהוא כנראה לא עומד בסטנדרטים פמיניסטיים בסיסיים? אני אשמח אם תוכיח לי אחרת.

    אהבתי

  2. הזמנתי הספר דרך ההאדסטארy בהצלחה"
    עסקת בספר" חשיבה חדה "בשלילת כולם ללא יוצא מהכלל,,אבל יש כאן אבל גדול לא עסקת ב"קבלה"
    ודבר נוסף יש באדם תכונות אופי,,אישיות ומידות וחוזקות,, מה שמעניים שבמה ששללת הם ניצלו את התכונות החלשות שבאדם,,האם גוף או משהו או מישהו שעוסק או עסק בזיהוי תכונות האופי\אישיות\מידות\חוזקות ותיקונן?

    אהבתי

    • שלום ציון, ראשית – תודה על התמיכה!
      שנית, אני חושב שתראה שבספר החדש העניינים הרבה יותר מורכבים. ובהחלט יש בו חשיבות רבה לאישיות, מידות חוזקות, ואפילו חיזוק תכונות.
      יש תחום חדש יחסית שנקרא "פסיכולוגיה חיובית", אני חושב שזה יכול להתאים למה שאתה מכוון אליו. יש בתחום די הרבה שטויות, אבל גם מחקרים מעניינים. כמו תמיד, צריך ללמוד להבחין בין הנכון ללא נכון, בין סיפורים לבין מציאות:
      https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%A4%D7%A1%D7%99%D7%9B%D7%95%D7%9C%D7%95%D7%92%D7%99%D7%94_%D7%97%D7%99%D7%95%D7%91%D7%99%D7%AA
      בנוסף, אחד הדברים שאני עוסק בהם גם בספר הקודם, זה הנטיה שלנו להתקבע בדעות ואמונות. לפעמים מדובר בדעות ואמונות שליליות לגבי עצמנו. ואם נדע לבחון את הדברים בצורה אובייקטיבית יותר, וננקה הטיות חזקות שמשפיעות עלינו (הטיית האישוש וכל חברותיה), אולי נראה את עצמנו באור חיובי יותר. במילים אחרות, זה כלי שיכול לשמש לשני הכיוונים.

      אהבתי

  3. מה עם הפמיניסטית? השארת אותה במתח!!! לדעתי מדינה שלמה עוצרת את נשימה, האם הספר שלך עונה על קריטריון פמיניסטי בסיסי או לא! (ובמלים אחרות: אולי הגיע הזמן להיכנס גם במטורפות האלו יחד עם כל שאר רופאי האליל?)

    אהבתי

כתיבת תגובה