משקפי הפלא

נא להכיר: אסתר ומשקפי הפלא.

אסתר - sml

"ד"ר אסתר אמיתי בעלת יכולות ריפוי ייחודיות, נטורופטית, מומחית בעלת שם ברפואה הסינית, הילינג, שיאצו, רייקי, פרחי באך, הומאופתיה רפלקסולוגיה ובשינוי אורחות חיים, נמצאת בחזית הריפוי ההוליסטי עם פתרון אלטרנטיבי לבעיות רבות".

אסתר מספרת: "לפני כ-15 שנה לאחר תהליך ממושך של עבודה עם דבורים, חיי הדבורים עניינו אותי ועקבתי אחריהן ובהשראת הסגולות המיוחדות של עיניהן פיתחתי משקפיים לשיפור הראייה שרשומים כפטנט, לאחר שהוכח שהן ייחודיות ולא דומות למשקפיים אחרים שקיימים בעולם".

"בעזרת המשקפיים האלה … כמעט כל אחד יכול לחדש את נעורי העין".

"בעיניים יש שרירים כמו בשאר הגוף ועם הזמן השרירים נחלשים והשימוש במשקפיים מחזקים את השרירים וע"י כך גורמים לראייה טובה יותר" – היא מסבירה.

וכאן כותבת אסתר:
"רשם הפטנטים קובע: משקפי הפלא מחזירות את יכולות הראייה לאותן שהיו לכם בצעירותכם, ומונעות התדרדרות ראייה".

כאן רומזת אסתר כיצד מתרחש הפלא: "...הוכח שרק אלה שאני פיתחתי מצליחים 'ליצור' בעין עדשה חדשה ועוזרים לכל טווחי הראייה ולכל הבעיות". "השילוב בין המשקפיים האלה, העין והאוויר – 'יוצרים' אצל כל אחד עדשה אישית. בעיקרון, הסוד טמון בזוויות המסוימות (בצורת קונוס) של החורים. לשמחתי, הוכיח הניסיון שאותו זוג משקפיים מתאים לכל אחד ולכל בעיית ראייה – גם לילדים קטנים. משך הזמן ואופן התרגול הנחוץ כדי לתרגל בעזרתם את העין, תלוי בסוג הבעיה ובגיל".

כאן תוכלו לקרוא את מסמכי הפטנט (חפשו בקשה מס' 123111), שגם בהם אסתר טוענת כי שימוש יומיומי במשקפיים יש בכוחו לחזק את שרירי העין ולשפר את הראיה:
הצהרה בפטנט

מסקרן.

תחקיר קצר (שעזרו בו גם חברי קבוצת "חשיבה חדה") העלה ממצאים מעניינים.

מדובר במשקפיים מחומר אטום שמחורר בהרבה חורים קטנים. כך נראים משקפיים מסוג זה מקרוב:

1024px-Rasterbrille

מקור: ויקיפדיה

הרעיון הבסיסי מוכר כבר מאות רבות של שנים, ונעשה בו שימוש עוד לפני שהומצאו המשקפיים בעלי העדשות. זהו גם עיקרון פעולתה של ה"קמרה אובסקורה" (Camera Obscura) – מתקן אופטי שמטיל את תמונת העולם על משטח דו ממדי ע"י מעבר האור דרך חריר קטן, שמשמש כתחליף לעדשה. הסרטון בסוף הפוסט מסביר את עיקרון הפעולה.

משקפיים כאלה אכן מחדדים את הראייה, בזמן הרכבתם בלבד. אך יש גם חסרונות: שדה ראייה מצומצם, תמונה כפולה שנוצרת באזורי חפיפה בין חורים סמוכים וכן ירידה משמעותית בקונטרסט ובבהירות.

משקפיים כאלה יכולים להזיק אם משתמשים בהם לאורך זמן בחוץ כמשקפי שמש, משום שבניגוד לעדשות משקפי שמש תקניות שמסננות קרינת UV, החורים כמובן מעבירים אותה. יתרה מזאת, עקב אפקט ההחשכה האישון של העין גדל, ויותר קרינת UV מזיקה חודרת לעין. כמובן שעקב הצמצום המשמעותי בכמות האור והפגיעה בשדה הראיה אסור לנהוג או לעבוד עם מכשור מסוכן בעת הרכבת משקפיים כאלה.

כבר ב-1993, לפני 21 שנה (6 שנים לפני שאסתר המציאה את המשקפיים שלה) קבע ה-Federal Trade Commission בארה"ב כי:

*  השימוש במשקפי-חריר אינו מביא לשיפור ראייה לטווח ארוך.
*  המשקפיים אינם מרפאים, מתקנים או משפרים בעיות ראייה ספציפיות.
*  הם לא מהווים תחליף ראוי למשקפיים אופטיים או עדשות מגע.
*  התוכניות לאימון עיניים שחברות ויחידים מציעים אינן מחזקות שרירים או משפרות ראייה, וכן אין הן מפחיתות את הצורך בפתרונות אופטיים מקובלים.

יתרה מזאת, כתבי אישום הוגשו כנגד חברות ואנשים פרטיים שטענו טענות לגבי שיפור הראייה בזכות השימוש במשקפיים מסוג זה, כתבי אישום שבעקבותיהם נאסר עליהם לטעון טענות כאלה בעתיד וחלקם חויבו להציע החזר כספי מלא לכל הרוכשים. תביעות דומות הוגשו בבריטניה באותן השנים ממש.
ומה מחיר החורים? אסתר מציעה זוג משקפיים במחיר של 480 ₪. באיביי אפשר להזמין משקפי-חריר ב-8 ₪. זול פי 60. אסתר מזהירה מפני חיקויים.

פניתי לאסתר במייל עם השאלות הבאות:

  1. הייתי שמח לראות את המסמך של רשם הפטנטים, עד כמה שידוע לי רשם הפטנטים לא נוהג לחוות דעה על מוצרים שמתוארים בפטנטים.
  2. האם תוכלי לשלוח לי את מספר הפטנט? אשמח לעיין בו.
  3. אשמח לקבל קישור למחקרים קליניים מבוקרים שמראים כי המשקפיים מחזירים את יכולות הראייה ומונעים הדרדרות הראייה.
  4. אני רואה שמחיר זוג משקפיים אצלך 480 ₪ ליחידה.
    באלי אקספרס אפשר לקנות משקפיים כאלה ב-4.5 ₪. האם תוכלי להסביר מה הסיבה להבדל של פי 100 במחיר? אם לדעתך יש הבדל באיכות המוצר – אנא פרטי מהו בדיוק.
  5. מתברר שכבר ב-1993 הגיש ה- Federal Trade Commission בארה"ב אישומים כנגד חברות ואנשים פרטיים שטענו טענות לגבי שיפור הראייה עקב השימוש במשקפיים מסוג זה. נאסר עליהם לטעון טענות כאלה בעתיד וחלקם חויבו להציע החזר כספי מלא לכל הרוכשים. תביעות דומות הוגשו בבריטניה באותן השנים. האם תרצי להתייחס לנושא?

במשך כמה שבועות לא קיבלתי כל התייחסות במייל מאסתר. התקשרתי אליה, אך השיחה נקטעה בטרם עת מצדה. שלחתי מייל נוסף – הפעם עשיתי זאת עם בקשה לקבל התראה ברגע שההודעה נקראת. Outlook דיווח לי שהיא נקראה למחרת שליחתה, שבועות רבים חלפו מאז אך אסתר שומרת על שתיקתה.

מקורות והרחבות:

*******************************************************************************************************************

מספר עדכונים לקראת השנה החדשה

הנה סיכום מצב, עבור מי שלא עוקב אחר העדכונים בפייסבוק.

במהלך החודשים האחרונים פעילותי בתחום החשיבה החדה זכתה לסיקורים רבים בתקשורת: ריאיונות ברדיו, בטלויזיה ובעיתונות. בנוסף, הספר זכה לשתי סקירות במוסף ספרים של הארץ, מה שפרסם אותו באופן משמעותי. אני רוצה להודות בהזדמנות זאת לארז מירנץ ולמיה הירש מ"דיוניסוס יחסי ציבור" שעזרו מאוד לכל זה לקרות.

במקביל, החלטתי שהגיע הזמן לצאת עם הספר לחנויות. החל משבוע זה הספר אמור להופיע בעוד ועוד חנויות ברחבי הארץ, הן ברשתות הגדולות והן בחנויות הפרטיות.
את הספר יהיה אפשר להמשיך ולהזמין דרך האתר במחיר מוזל (שכולל גם את המשלוח). 

בזמן האחרון אני שם דגש על תחום ההרצאות/סדנאות, ומופיע בפני תלמידים, מורים, חיילים (גם בהתנדבות), ארגונים, באירועים פרטיים ועוד. אם אתם מחפשים הרצאה חוויתית בתחום החשיבה החדה לארגון בו אתם עובדים, לכיתה של הילד/ה שלכם, וכד' – אשמח אם תצרו איתי קשר.
יחד נפיץ את הבשורה.

     שתהיה שנה פוריה ומוצלחת לכולנו!

*******************************************************************************************************************

ועוד משהו לסיום, בהקשר של ה"קמרה אובסקורה". כך נראה צילום דרך מצלמת חריר שצילמתי יחד עם הבת שלי, במסגרת הפעלה מגניבה לילדים לפני כמה שנים בנמל ת"א. המצלמה: פחית קפה שבדופן שלה חורר חור בקוטר מילימטר ובתוכה נייר צילום. לאחר שהכנסנו את נייר הצילום לתוך הפחית בחדר החושך, סגרנו את המכסה, אטמנו את החריר בפיסת איזולירבנד שחור ויצאנו החוצה לצלם. כל אחד הניח את ה"מצלמה" שלו על משטח יציב, פתח את החריר למספר שניות וסגר חזרה. חזרנו לחדר החושך ופיתחנו את הצילומים. זה מה שיצא לנו (אותי רואים בצל מצד ימין):
קמרה אובסקורה

41 מחשבות על “משקפי הפלא

  1. לא שחסרים כאן דגלים אדומים, אבל שווה לציין שהמשפט "רשם הפטנטים קבע" שלאחריו באה אמירה על יעילות המוצר, שקול למשפט "עכשיו אני הולך לשקר לכם". זה פשוט לא משהו שרשם הפטנטים עושה, כשהמשפט הזה מופיע, זה סימן ברור שמוכרים לכם בולשיט.

    Liked by 1 person

    • כן, זה אחד הדברים שהקפיצו את תשומת ליבי מהרגע הראשון. הייתי שותף לכתיבת כמה פטנטים בעצמי, ומעורב בתהליך ההגשה שלהם, כך שיש לי קצת מושג איך הדברים נראים.

      אהבתי

  2. אני זוכר שבנערותי בטרם הייתי בעל חוש ביקורת בריא :)) כמעט קניתי משקפיים כאלו.. אני בטוח שלא מעט אנשים צעירים ומבוגרים נופלים בפח ומבזבזים כסף זמן ואנרגיה… מקווה שאנשים שישקלו לקנות יחפשו לפני כן באינטרנט ויגיעו אל הרשומה הזאת.

    אהבתי

    • תודה, מה כתוב באייטם הספציפי שקישרת אליו? האפליקציה מבקשת ממני את כל הפרטים האישיים בפייסבוק ואני לא אוהב את הקטע הזה… אולי אפשר צילום מסך?
      לגבי הדיאלוג – אתה מתכוון עם אסתר?

      אהבתי

      • איך מדביקים כאן צילום מסך?
        הנה הטקסט בינתיים:

        טיפול אנרגטי מרחוק במחשבכם
        נוצר לפני 16 ימים

        Dannyel Morell
        ישראל – אושר ראשי
        נראה לאחרונה לפני 3 שעות
        המחשב נתקע? לא עובד? איבדתם קובץ שאתם ממש צריכים?
        ממש כמו טיפול אנרגטי באנשים, אני אתחבר לאנרגיה של המחשב שלכם ואטפל בבעיה מרחוק.

        מוזמנים לשלם כפי יכולתכם ורצונכם. לא עבד? התשלום יוחזר!

        אני מטפל באנרגיות (באנשים) ולא פעם הצלחתי לעזור לאנשים שחוו תסכול מהמחשב בלי לגעת בכלל במחשב שלהם.

        מוזמנים לשלוח לי הודעה או להתקשר, לספר על התקלה ואני אשלח אנרגיה למחשב מרחוק.

        מרוצים מהשרות? מוזמנים בנוסף להשאיר תגובה חיובית.

        כללי / אנשים ושירותים / אינטרנט, מחשבים וסלולר / תמיכה ותיקון למחשב וסלולר

        אהבתי

        • חחח יפה. כל הכבוד על המקוריות. להחזיר קבצים אבודים בכוח המחשבה… אולי הוא פשוט משכנע אותם שהאובדן/קילקול לא נוראים כל כך, ובכך עוזר להם, מבלי לגעת במחשב?

          אהבתי

          • סביר עד מאד ש – כמו בד"כ – לא מדובר בשרלטנות או זדון, והבחור באמת מאמין במה שהוא אומר.
            מה שכן, הוא הראשון מהחבר'ה של העידן החדש שאני נתקלתי בהם שחצה את הגבול והתחיל לנפק אמירות על טכנולוגיה (שעד עכשיו היתה מחוץ לתחום).

            אהבתי

          • ל זאת דווקא נשמעת אחלה של עסקה… תשלום לפי שביעות רצון.

            גילוי נאות: אני חבר של דניאל ואין לי ספק בטוהר כוונותיו. הוא אכן העיד באוזני שהוא חווה מקרים בהם הנוכחות הפיזית שלו תיקנה באורח פלאי בעיות תוכנה במחשב.

            כמו כן, אני חושב שהוא מציב אתגר מעניין. הפציינטים שלו חסינים לחלוטין לכל אפקט של פלסבו או רמאות. בעיני מדובר בעניין(שככל שישמע אבסורדי) יהיה מעניין לבדוק.

            אהבתי

            • לגבי הפלסבו – זה לא לגמרי נכון. כלומר, ככל שהפציינטים הם המחשבים, הם כמובן לא יכולים לחוות פלסבו (או כל דבר אחר), אבל צריך לזכור שבסופו של דבר, מי שיקבע אם הטיפול הצליח או לא הם הלקוחות, שחשופים להטיות כמו כל בני האדם. אם המחשב עובד לאט ואחרי הטיפול הלקוח טוען שהוא עובד מהר יותר, למשל, זה בהחלט יכול להיות פלסבו. מקרים דומים של פלסבו אפשר לראות בבעלי חיים (או יותר נכון בבעליהם של בעלי חיים) – גלעד כתב על זה בעבר.
              כמובן שאפשר לערוך ניסוי אם מטרות מוגדרות היטב וסמיות כדי להתגבר על הבעיות אלו.

              Liked by 1 person

              • לא אהבתי את הלעג שלך. כלומר, איני חסיד של דניאל בתור "הילר מחשבים", אך ערכתי בדיקה שתשלול את דבריו. אני שהלעג פה מטריד אותי יותר משום שמדובר בחבר, אך אני מוכרח לציין שזאת גישה שנתקלתי כאן לא פעם והיא צורמת לי. גם אם אדם עושה מעשה שטות מטופש, אשר הוא מאמין בכל ליבו שהוא מועיל, אין הוא ראוי ללעג. הוא יכול להיות ראוי לכעס, אם הוא עומד לפגוע בעצמו או במישהו אחר, ולעיתים גם לתוכחה. לעג בעיני, מעיד בעיקר על הלועג-אני שהגישה הזאת כאן, נובעת לרוב מתוך חוסר אונים מול אנשים רבים מאוד, שאינם מוכנים להקשיב למה שהוא לדעת אנשים רבים כאן, קול האמת הברורה. הדבר כמובן מוביל לתסכול ואולי אף לתחושת איום(עד כאן פסיכולוגיה בשני גרוש).

                לסיכום, אתה לא חייב לבדוק במחן כפול סמיות את שיטותיו של דניאל כדי לשער שאין בהן ממש- זהו אך התער של אוקהם שיעמוד לשירותך. אף על פי כן, לעג כלפיו, וכלפי כל אחד אחר לא ישרת את המטרה, אלא רק יצור התנגדויות, או לכל היותר יגרום למישהו להעלב.
                אני מעריך את עבודתך, ולכן אני גם טורח לכתוב כאן את דעתי. מקווה שהיא מאירה משהו באור חדש.
                שנה טובה

                אהבתי

                • זה לא היה לעג, זו הייתה תזכורת ל"חוק מרפי ידוע", וברמיזה להשערתי לגבי המתרחש – זיכרון סלקטיבי ופרשנות בדיעבד של ארועים אקראיים.
                  השערה נוספת שהעליתי הייתה: "אולי הוא פשוט משכנע אותם שהאובדן/קילקול לא נוראים כל כך, ובכך עוזר להם, מבלי לגעת במחשב?" גם זה לא נאמר בלעג, אלא על סמך מחקרים שבוצעו בנושא, שהזכירה גם יונת, ואשר כתבתי עליהם כאן: http://wp.me/p1K6uX-19O

                  אשמח לערוך ניסוי מבוקר עם חברך, כדי לבדוק את יכולותיו. תחילה יש להגדיר איך בדיוק הולכים לעשות זאת, ואז לבצע. מניסיוני שלב ההגדרה לא הולך להיות קל, אבל אני בהחלט מוכן להקדיש לכך את הזמן הנדרש. אתה מוזמן למסור לו זאת.

                  אהבתי

                • ארד, לא רק שלא לעגתי – הקדמתי וכתבתי שלא מדובר בזדון או שרלטנות. )מה שמשכנע אותי בזה הם תנאי התשלום שלו(.

                  אני כן חושב שיש סיכוי סביר )בניסוח עדין( להטיה הן מצדו והן מצד לקוחותיו, ואם הוא ניחן באומץ האינטלקטואלי והכנות הדרושים – הייתי מאד שמח לראות אותו משתתף בדיאלוג עם גלעד.

                  אהבתי

    • הייתי יכול לחסוך לך 8 ש"ח: קח קרטון גדול, חורר אותו במרכזו עם עיפרון או משהו (קוטר של חצי ס"מ בערך), החזק אותו ליד קיר שנופל עליו אור מחלון כלשהו שבחדר ותראה תמונה מהופכת של החלון. שלח את הילדים לעמוד ליד החלון כך שיראו את הצל שלהם מוקרן על הקיר. אח"כ מחליפים תפקידים. הנקודה היא לחסום עד כמה שאפשר את האור שמגיע מכיוונים אחרים לאזור "המסך" ומפריע לראות את התמונה שמגיעה מהחריר.

      אהבתי

  3. פספסתי ככל הנראה את הקשר שבין המשקפיים, לבין הדבורים שהעניקו השראה. הרי דבורים, כמו זבובים, בעלי משושי ראייה רבים, ואז מדובר על ההיפך המוחלט מהראיון שמאחורי חריר הראיה, לא?

    אהבתי

  4. בפעם הבאה, תתחיל עם שאלה 2 בלבד.
    לבקש מספר פטנט לאשר.
    אחכ אפשר יותר פרטים כמו שאלה 1 ו-3
    שאלה 4 כבר קנטרנית וגם אני לא הייתי עונה עליה

    אהבתי

  5. יש מרחק רב בין בקשת פטנט לאישור הבקשה והפיכתה לפטנט רשום.
    בבקשת פטנט יש לציין הסתמכות על המצאות מן העבר.
    פטנט אינו יכול להיות מוצר או מידע שכבר פורסם.
    יחד עם זאת כנראה שאם היה למישהו פטנט על הדבר הזה תקפו פג מזמן, מה שאומר שניתן להשתמש בו אל לא לרשום עליו פטנט שוב.

    אהבתי

  6. פינגבק: חשיבה חדה 2014 – סיכום שנה | חשיבה חדה

  7. תודה רבה לך!! אין כמוך. אני קניתי בעבר את המשקפיים של אסתר ב-400 ש"ח. דקה אחרי שקניתי שמעתי אותה אומרת עלי לחברתה: "ראית איך התלהבה?"
    אכן ראיתי שבאיביי/אמזון משקפיים כאלה עולים גרושים, וזה נכון שרשם הפטנטים לא מחווה דעה על פטנטים.
    ישר כח על כל פועלך.

    אהבתי

כתיבת תגובה