החיים כסיפור

המוח שלנו הוא "מכונת סיפורים" משומנת היטב.

לפניכם שתי הרצאות קצרות שעוסקות בנושא, כל אחת מזוית אחרת. ההרצאות מרתקות בעיני, וכל מילה שאוסיף מיותרת.

את ההרצאה הראשונה (16 דק') מעביר טיילר קוואן, פרופ' לכלכלה, סופר, עיתונאי ובלוגר מצליח. ההרצאה תורגמה ע"י ראומה עשת. לצערי, מסיבות בירוקרטיות, במשך תקופה ארוכה לא הצלחנו להטמיע את הטקסטים ככתוביות בגוף הסרטון (התהליך מצריך אישור ע"י צוות התרגום של TED). תוכלו למצוא את התרגום כאן ולעקוב אחריו במהלך הצפייה בסרטון (עכבר ימני על הקישור + פתיחה בחלון חדש).

את ההרצאה השנייה (20 דק') מעביר דניאל כהנמן ,פרופ' לפסיכולוגיה וחתן פרס נובל לכלכלה, בה הוא מדבר על חוויה לעומת זיכרון מהחוויה, על "להרגיש מאושר בחייך" לעומת "להיות שבע רצון מחייך". מסתבר שמדובר בשני דברים שונים לגמרי.
לחצו על התמונה למעבר להרצאה ב-TED (ניתן לבחור כתוביות בעברית).

דניאל כהנמן
שתהיה לכולנו שנת 2014 מלאה בחוויות נעימות, ולא פחות חשוב – בסיפורים מומצאים טובים!

____________________________________________________

כדי לקבל עדכונים על הפרסומים הבאים בבלוג הזינו את המייל שלכם בראש הדף משמאל (תמיד אפשר לבטל). 
חושבים שאחרים יכולים להתעניין? שתפו!

7 מחשבות על “החיים כסיפור

  1. בדיוק צפיתי שוב בהרצאה הראשונה אחרי צפייה בסרט "Stranger Than Fiction" שמספר על בחור שיש לו קול שמספר את חייו (ויל פארל ואמה תומפסון). לא רוצה לספיילר למי שטרם ראה את הסרט, אז רק אמליץ בחום 🙂

    אהבתי

  2. ההיסטוריה האנושית כולה בנויה מסיפורים: ברמת העולמית, הלאומית, המקומית, המשפחתית והאישית… היכולת לספר סיפורים, לתקשר ולתעד אותם – זו בעצם מה שנותן משמעות לקיום הביולוגי-אבולוציוני.

    אהבתי

    • אם לדייק, לא הוסיפו את ה-hi אלא השמיטו אותו – עובדה שהמלה בשפות לטיניות היא histoire / historia (וכו'), והצצה קלה באטימולוגיה מראה שהמקור הוא יווני, 'היסטור' (מלומד, חכם). אני מניחה שבאיזשהו שלב המלה קוצרה, ומשזה קרה, נעשה נוח ליצור בידול בין שתי המשמעויות.
      סליחה שאני ניטפיקרית, ענייני שפות קופצים אצלי. 🙂

      אהבתי

כתיבת תגובה