החושבים החדים נפגשים!

למה?

אחרי למעלה משנה וחצי של פעילות בבלוג עם קרוב ל-1000 מנויים ו-6000 תגובות גולשים, ולמעלה משנה של פעילות אינטנסיבית בקבוצת הפייסבוק שכוללת כבר למעלה מ-1100 חברים, חשבתי שהגיע הזמן להניח בצד לכמה שעות את מקלדות המחשב והטלפונים הניידים ולהכיר זה את זה פנים מול פנים.

מתי?

ב-9 במאי, חמישי, החל מ-19:00.

איפה?

פארק הירקון (גני יהושוע) ליד האגם.

מפגש

מה בתוכנית?

לא יהיו נאומים, לא תהיינה הרצאות. המטרה היא בעיקר הכרות ומינגלינג. יחד עם זאת, הנה כמה הצעות.
כאן מגיעה העזרה שלכם בעיצוב הארוע:

מה להביא?

סיפור

כל אחד מהמשתתפים מוזמן (אך לא חייב כמובן) להכין אייטם מאחד מהסוגים הבאים לבחירתו:

1)  איך יצאתי פראייר – מקרה בו נפלתם בפח, האמנתם לדבר שטות, הלכתם לטיפול קיקיוני, בזבזתם כסף וזמן על דבר הבל. מה משך אתכם לשם מלכתחילה? מתי התחלתם לחשוד? מתי הודיתם בפני עצמכם שעבדו עליכם? האם שיתפתם אחרים?

2)  סיפור גבורה של חשיבה חדה – מקרה בו חשיבה חדה ממש הצילה אתכם מנפילה. זה יכול להיות בתחום כלכלי, בריאותי, צרכני, או אישי. מה גרם לכם לחקור בנושא? כיצד בדקתם את הדבר? מה הנזק שחסכתם לעצמכם?

3)  כיצד הפסקתי להאמין – סיפור תהליך ההתנתקות שלכם מאמונה כזו או אחרת בה הייתם שקועים. מה היה הטריגר? מה היו הקשיים? היכן אתם היום?

4)  את החוויה הזו אי אפשר להסביר – ארוע בלתי מובן / בלתי מוסבר שחוויתם. משהו שהיכה אתכם בתדהמה. תעלומה לא פתורה בחייכם. שאר המשתתפים יוכלו לנסות לזרוק רעיונות לפענוח התעלומה. מה ניסיתם לעשות או איזה מידע חיפשתם כדי להבין מה בדיוק קרה שם? מדוע ההסברים שמצאתם לא מצליחים להסביר את האירוע לדעתכם?

5)  אמת או בדיה – הצגה קצרה של 3 אייטמים (כמה משפטים כל אחד), שניים מהם המצאות מוחלטות ואחד מהם אמת לאמיתה. שאר המשתתפים מנחשים מי הנכון ומנמקים בחירתם. (מה שחברי "ספק סביר" עושים בכל תוכנית).

רעיונות לפעילות עתידית לקידום חשיבה חדה

אוקיי, אז יש בלוג וקבוצת פייסבוק בהם אנחנו דנים ומתווכחים.
מה עוד אפשר לעשות כדי לקדם חשיבה חדה בישראל? מה הצעד הבא לדעתכם אל עבר העולם הלא וירטואלי שמתנהל שם בחוץ?

אוכל, קדימה אוכל!

כאן תוכלו למצוא רשימת פריטים שהיה נחמד אם יהיו לנו. כל אחד מוזמן לסמן את שמו ליד הפריט שהוא מתנדב להביא איתו.

שימו לב – יותר מאחד יכול להרשם על אותו פריט (בהתאם למשבצות הצבועות) וכן ניתן להוסיף פריטים חיוניים ששכחתי, אבל כדאי להימנע ממצב בו כולם מביאים כוסות חד פעמיות ואף אחד לא מביא שתייה (או להיפך), או מצב מצער בו כולם מגיעים עם קציצות כוסברה…

אז, נסו לזרום עם מצב העניינים בשיקול דעת.

 וכמובן, לא לשכוח בגד חם, כובע, מימיה, כלי נגינה והרבה מצב-רוח טוב!

מחכה לראותכם, יחד עם עשרות האנשים שכבר אישרו את הגעתם!

לא מתכוונים להגיע? עדיין אשמח מאוד לקבל סיפורים אישיים מהסוגים 1-4 לעיל, או כל סיפור פיקנטי אחר שקשור לחשיבה חדה, ואפרסם את הנבחרים שבהם בדף חדש שאוסיף לבלוג (אפשר כמובן בעילום שם). אתם מוזמנים לשלוח את סיפורכם למייל שלי.

19 מחשבות על “החושבים החדים נפגשים!

  1. לצערי לא אוכל להשתתף, מאחל לכם מפגש מעניין.

    מלבד המנויים בדוא"ל שמנית, יש עוד כ-200 מנויי RSS בגוגל רידר ומי יודע כמה יש בשירותים אחרים. אגב, הייתי ממליץ שהרסס יהיה מלא ולא יכיל רק תקציר, ומכל מקום למי שמעוניין ניתן להשתמש בקישור הזה: http://fulltextrssfeed.com/sharp-thinking.com/

    אהבתי

  2. עידו כבר חשבתי על זה – אני אביא כיפה אנטי-יוניספרית-תלת-גלוטומטית (מתוצרת ACME) בעלת רדיוס הסוואת שטח של 3 ק"מ. רק אחרי 5 שעות כמות האנט-לפטונית-הקוואקרית מתקרבת לרמה ש MIB יכולים לאתר.

    אהבתי

  3. אני לא רוצה להציף את התגובות בבקשות טרמפים ולכן יהיה נחמד אם יהיה עמוד אקסל
    (בדומה לעמוד של האוכל) שבו אנשים יוכלו להציע ולבקש טרמפים.

    אהבתי

  4. לא אגיע (אני בעיצומו של שביל ישראל:)
    אבל רציתי לנצל את ההזדמנות כדי להודות לך על הרבה שעות של הנאה וחשיבה רציונלית שביליתי באתרך
    משה

    אהבתי

כתיבת תגובה