ראיתי עב"מ!

נתחיל בסיפור אישי.

זה היה בשנת 1975, אני הייתי בן 6. אני זוכר את הארוע באופן כללי, אך לא את שראו עיני. הנה פרטי הארוע כפי שמתאר אותם אבי:

"ערב שבת, השעה שש לפנות ערב, השמש זה עתה שקעה, השמים עדיין מוארים מכדי לראות כוכבים. גלעד מבחין בכוכב בוהק בכוון צפונית-מערבית (הים) ובזוית של כ-45 מ' מעל האופק. אני שם לב כי נקודת האור הזו אינה נעה – דבר שנראה לי תמוה כי זה פוסל אפשרות של לוויין. אני רץ הביתה להביא משקפת (8X30) ומבחין בצורה ברורה של גוף דמוי בננה הנמצא במרכז כנף גדולה בצורת דלתה בעלת קודקודים מעוגלים (1). חומר הכנף נראה שקוף כמו פרספקס כשהאור מתנקז לאורך השפה הפריפרית. הבננה שבמרכז נראית כולה מוארת. גוף מוזר זה נראה עומד על מקומו במשך שלושת-רבעי שעה מאז שהבחנו בו. גון האור הלך והאדים עם הזמן – מה שמעיד על כך שהוא החזיר את אור השמש השוקעת. ואז, לפתע השתנה ההיטל של הגוף כאילו החל להסתובב על צירו (2), תוך שהוא מתרחק (3) והופך במשקפת לנקודה כמו כוכב, ונעלם (4). כל זה תוך כחמש שניות.

אין אפשרות לאמוד את גודלו או מרחקו של גוף זה פרט לעובדה שמשקפת פשוטה איפשרה לראות בברור את שראינו.
בחדשות לא הוזכר דבר. במשטרה אמרו כי לא דווח אירוע כזה. מאוניברסיטת ת"א הפנו אותי לאוניברסיטה בירושלים לחוג לחקר השמים. תיארתי הכל לראש החוג והוא אמר שינסה לברר והבטיח ליידע אותי. לא שמעתי ממנו מאז. כעבור יומים הזדמן לי לפגוש את ראש מינהל התעופה האזרחית בנתב"ג אשר לקח את הדברים ברצינות, הבטיח לבדוק אצל חיל-האויר באם נקלט משהו במכ"ם. למחרת התקשר ואמר כי שום דבר לא נקלט. בזאת נסתיימה הפרשה."

מה ראינו באותו הערב?

*

המדיה גדושה בעדויות של אנשים שראו עב"מים, כלומר, עצמים בלתי מזוהים, כלומר, דברים שאין להם מושג מהם.
בד"כ מתפרסמות העדויות הללו בתור קוריוז, ללא כל בדיקה נוספת. בתוך כמה ימים הפרשה נשכחת ודפי העיתון מוכנים ומזומנים לעדות המסתורית הבאה.

כאשר מקרים כאלה נחקרים ביתר יסודיות, רק אחוזים בודדים מהם נותרים ללא הסבר פשוט (לא נובע מכך כי מדובר בחלליות חוצנים כמובן). רוב רובם של הדיווחים הם פרשנויות שגויות של תופעות פרוזאיות.

ברשומה זו אסקור בקצרה את התופעות השמיימיות שמזוהות לעיתים קרובות כ… עצמים בלתי מזוהים.
הכרות עם תופעות אלה תצמצם בצורה דראסטית את כמות הדיווחים על עצמים בלתי מזוהים, ותאפשר חקירה ממוקדת יותר של המקרים המעניינים באמת.

הנה לפניכם, 'מגדיר העב"מים לצופה המתחיל'.

*

מטוס בדרכו לנחיתה שזרקוריו דלוקים והוא טס בדיוק לעברנו, יראה כנקודת אור קבועה בשמיים במשך דקות ארוכות. עננים או ערפל יכולים להוסיף אפקטים מעניינים – אורות המטוס עשויים להעלם ולהופיע לסירוגין, להתפזר בערפל או להיות מוחזרים מהעננים בצורות שונות ומשונות. היות ואורות כאלה נראים כבר ממרחק קילומטרים רבים, המחזה יהיה דומם.
מקום מומלץ לצפיה בתופעה – חופי ת"א הדרומיים: ניתן להבחין במטוסי נוסעים שמגיעים בזה אחר זה מכיוון הים בדרכם לנתב"ג.

*

כוכב לכת בהיר, בד"כ נוגה או צדק, עשוי למשוך תשומת לב רבה מצד הצופה הלא מיומן. בתקופות מסוימות ניתן להבחין בהם סמוך לשקיעה או לזריחה, כשהשמיים עדיין מוארים למדי. כוכב לכת כזה יראה כנקודה בהירה קבועה בשמיים. שוב, משחק עם העננים יכול ליצור אשליה של תנועה וכמובן לגרום לנקודת האור להבהב, לשנות עוצמה ואף להעלם לפתע.

כאן תוכלו להוריד את התוכנה החינמית סטלריום, המציגה את תמונת השמיים לכל מקום ולכל זמן.

נוגה וצדק בשמי הבוקר

*

לווין מלאכותי נראה כנקודת אור שחולפת על פני השמיים בקו ישר ובמהירות אחידה, סמוך לשקיעה או לזריחה. לאחר דקות ספורות הלוויין עשוי להכנס לצל שמטיל כדור הארץ ואז, תוך שניות אחדות, הוא ידעך ויעלם (שכן לא יחזיר עוד את אור השמש).
אלפי לוויינים מקיפים את כדור הארץ ברגע זה ממש! כאן תמצאו את רשימת הלווינים הבהירים שניתן לראות מהארץ בתאריך רצוי.

תחנת החלל הבינלאומית נראית בזמנים מסוימים ככוכב בהיר ביותר שחולף בשמיים במשך דקות אחדות. כאן תמצאו הסברים מלאים בעברית מתי וכיצד לצפות בתחנת החלל. כך זה נראה, במקרה הזה בשעות דמדומים:

*

בלון הליום או להקת בלוני הליום שהשתחררו למישהו, כשהם מנצנצים בשמש ונתונים לשגיונות הרוח, יוצרים לפעמים מחזות מוזרים. אם כלי טיס יחלפו במקרה הרחק "מאחורי" הבלון, עשוי להיווצר הרושם המוטעה כאילו מתבצע כאן מרדף צבאי אחר עב"מ, בעוד שלמעשה אין שום קשר בין הארועים.

הבלבול עלול להיות גדול במיוחד אם מדובר בבלון הליום ענק שמעוצב בצורת "חללית חוצנים".

הסיפור מאחורי הבלון הבא מרתק כשלעצמו:

במשך שעות עקבו מיליוני אנשים בחרדה אחר מעופו של הבלון הענק, לתוכו נקלע ילד בן 6 חסר אונים! כשנחת סוף סוף הבלון השברירי, הילד כבר לא היה עליו
מאוחר יותר הוא נמצא מתחבא בעליית הגג של ביתו. הסיפור היה מתיחה משפחתית צינית, על חשבון הרשויות, המדיה והציבור כולו. אביו הגיע לכלא בעקבות כך.

עוד סיפור על בלוני הליום שתעתעו בתושבים אפשר לקרוא כאן.

balloons-city

הנה סרטון שמציג להקה של עב"מים, כמו גם להק הליקופטרים על רקע עב"מ בהיר בודד. האם לא סביר שמדובר בבלוני הליום פשוטים?

*

בלוני חיזוי מזג אויר משולחים לעיתים תכופות מתחנות חיזוי מזג אויר ומבסיסים שונים של צה"ל. הם מגיעים לגובה של עשרות ק"מ בטרם יתפוצצו (מפאת הפרשי לחצים). הבלונים נושאים איתם ציוד מדידה ומשדרים את הנתונים אל תחנת המעקב שעל הקרקע. רוח צד פתאומית ותנאי תאורה מיוחדים עשויים ליצור אפקטים מעניינים, למשל כאשר קרני השמש האחרונות מאירות את הבלון בצבע אדמדם בזמן שעל פני הקרקע השמש כבר שקעה.

כאן תוכלו לראות עצם מסתורי שהתברר כבלון מיוחד לחקר קרינת-גמא, שנאס"א שילחה. עוד מקרה דומה מתואר כאן.

baloons

האם נצפה יצור חוצני דמוי מדוזה מרחף באציליות בשמי מקסיקו-סיטי המעופשים? (אפשר לדלג ל-1:15)

או שאולי בכל זאת מדובר בבלון חיזוי מזג-אויר? (הבלונים משולחים כשהם מנופחים חלקית, והם הולכים ומתנפחים ככל שהם עולים לשכבות בהן לחץ האויר החיצוני נמוך יותר).

*

בלוני תצפית צבאיים הינם מחזה שמיימי קבוע באזורים מסוימים של ארצנו. ביום הם נראים כנקודה לבנה קטנה בשמים.
לעיתים רחוקות בלון תצפית כזה עלול להשתחרר מסיבה כזו או אחרת, ונסיונות לצוד אותו (ואת המכשירים המסווגים שעליו) יכולים לייצר מחזות שמימיים מדהימים שהיו מכים בתדהמה אפילו את הנביא יחזקאל. סביר כי פרשיות כאלה לא תזכינה לחשיפה תקשורתית והמסתורין סביבן ימשיך לחגוג בקרב הצופים שלא הבינו במה חזו.

*

פצצות תאורה נקשרות גם הן לא פעם לדיווחים על עב"מים. אורן כתום בד"כ והן עשויות לרחף במשך דקות ארוכות בשמיים, כשהן נעות בעצלתיים, מותירות מאחוריהן שובלי עשן. בשלב מסוים אורן פשוט כבה והן נעלמות.
פצצות התאורה מצוידות במצנחים שמאטים את נפילתן ומחזירים את אורן. מקור התאורה (בד"כ מגנזיום בוער) מחמם את האויר סביבו והמצנח עשוי לכלוא אויר חם זה, בדומה לכדור פורח, דבר שמאפשר לפצצות לרחף בגובה די קבוע לאורך זמן.
פצצות תאורה מוטלות/משוגרות בד"כ בצרורות והן נעות יחד בשמיים בתבניות המשתנות באיטיות. הדבר עשוי ליצור אשליה שמדובר במבנה מוצק חשוך כלשהו (חללית חוצנים?) משובץ בגופי תאורה שמתקרב / מתרחק / מתפצל וכד'.

התמונה צולמה ע"י אדי, בעל הבלוג "מנקודת מבט אחרת" ומופיעה כאן באישורו

לעיתים נורי תאורה כאלה מחוברים לעצמים בלתי צפויים, כמו למשל… לרגלי צנחנים! כך היה במקרה הזה שגרר המולת UFO טיפוסית:

*

מטאור גדול (מכונה גם "כדור אש") נצפה לעיתים נדירות כשהוא חוצה את השמיים ומותיר מאחוריו שובל עשן ארוך. מדובר בסלע שמגיע מן החלל, חודר את אטמוספירת כדור הארץ במהירות של עשרות ק"מ בשניה ומתלקח עקב החיכוך הרב. המטאור עשוי להתפצל לכמה חלקים בעת מעופו, ואף להתפוצץ בפתאומיות. מאחר ומטאורים יכולים להיראות גם ממרחק של 80-100 ק"מ ויותר, תנועתם לעיתים נראית איטית מאד. מטאור שנע היישר לכיוון הצופה ייראה כנקודת אור קבועה. מטאורים עשויים להופיע בצבעים שונים (בהתאם לחומרים המרכיבים אותם), לשנות את בהירותם, ולהשאיר שובל של אור שנעלם רק לאחר מספר שניות. כך זה נראה:

*

עצמים מעשה ידי אדם חוזרים לעיתים מן החלל. לוויינים "זקנים" נופלים לפעמים חזרה אל כדור הארץ. יש שנשרפים לגמרי באטמוספירה ויש כאלה שחלקים מהם מצליחים לשרוד את המסע הלוהט. לא נותר אלא לקוות כי יתרסקו באזורים לא מיושבים. במקרים אחרים מדובר בחזרה מתוכננת ונשלטת, כמו בשני המקרים הבאים.

בסרטון הבא רואים את החללית Hayabusa חוזרת ממסע של 7 שנים אל אסטרואיד ובחזרה, כשהיא נושאת איתה גרגירים שאספה מהאסטרואיד, ומכוונת להתרסק באוסטרליה (הדגימות נשמרו בקפסולה מיוחדת שנאספה בהצלחה).

והנה עוד חזרה מרשימה, של חללית אחרת. ועוד מקרה שיוחס כמובן לעב"מים.

בנוסף ללווינים שסיימו את תפקידם, מסתובבת בחלל גם הרבה פסולת: שברים של לווינים, שלבים של טילים ועוד. עצמים אלה חוזרים לאטמוספירה מדי פעם כשהם מותירים מאחוריהם שובלי אש (אם אין חשש שיגיעו לקרקע מיושבת, לא מודיעים על חזרתם מראש).

*

עננים לנטיקולריים נוצרים בתנאים אטמוספריים מאוד מיוחדים. אני לא בטוח שבארץ נראו כאלה, אבל אני משוכנע כי במקומות בהם הם נצפים, מגיעים דיווחים מבוהלים על פלישת חלליות ענק. (עוד תמונות והסברים כאן).

*

פנסים סיניים גם הם כנראה אינם נפוצים במיוחד בארץ, אבל אני יכול להעיד לפחות על הפרחה אחת שהתרחשה בישראל לפני 35 שנה בערך. אבי הכין אחד כזה מנייר משי וצמר גפן ספוג באלכוהול. חיכינו לערב ללא רוחות, יצאנו לשדה הגדול ליד ביתנו ושילחנו אותו אל השמיים.
כך נראית הפרחה המונית של פנסים סיניים:

*

אני מקווה שרשימה זו תהפוך את העצם הבלתי מזוהה הבא שתראו בשמיים למזוהה, או לפחות תציע הסברים אלטרנטיביים סבירים למה שראיתם.  את "ההסבר" כי מדובר בחללית חוצנים שהגיעה מקצה הגלקסיה במיוחד לשכונה שלכם, מומלץ לאמץ רק לנוכח ראיות מוצקות במיוחד. טענות יוצאות דופן דורשות ראיות יוצאות דופן.

וזכרו: ראיתי עב"ם = ראיתי עצם בלתי מזוהה = לא יודע מה ראיתי

אל תפלו בכשל –

i-dont-know-therefore-aliens

ברשומה הבאה בסדרה אגיש את 'מגדיר העב"מים לצלם המתחיל', בו אסקור שלל תקלות צילומיות שיוצרות עב"מים יש מאין. הזינו את המייל שלכם בראש הדף מימין כדי לא לפספס את החלקים הבאים בסדרה!

* תודה ליואב לנדסמן – מהנדס חלל וגאו-פיסיקאי מוסמך, אסטרונום חובב ועובד בתעשיית החלל הישראלית, שעבר על הרשומה והעיר הערותיו. אתם מוזמנים לבקר בדף הפייסבוק שלו, הכולל עדכונים מרתקים מעולמות אחרים.

לקריאה נוספת:

45 מחשבות על “ראיתי עב"מ!

    • שאלה טובה. קודם כל זה ללא ספק היה עב"ם. כלומר עצם בלתי מזוהה. כלומר אין לנו מושג מה זה היה.
      עכשיו אפשר להתחיל לנחש ניחושים.
      העובדה שהוא לא זז 45 דקות, או לפחות לא נראה זז, מעלה ספקות בקשר לבלון חיזוי, למרות שבמובנים האחרים זה מועמד לא רע לדעתי. העובדה שהוא נעלם לאחר השקיעה, ולאחר שהחליף צבעים (בהתאם לאור המוחזר מהשמש) מרמזת שאולי ההעלמות שלו היא בעצם כניסה לצל של כדור הארץ, מה שאמור לקחת כמה שניות. חלקים שונים ממנו נכנסו לצל בזמנים שונים מעט, מה שיכול ליצור אשליה של שינוי צורה והעלמות.
      תיאורטית יכול להיות שהדבר הזה היה קשור בחוט כמו צפלין, אבל מעולם לא ראיתי משהו כזה באותו אזור שוב. אולי בתנאים מסויימים בלון יכול לרחף בגובה קבוע.
      בקיצור, אם למישהו יש רעיונות, הוא מוזמן להעלות אותם.

      אהבתי

      • עצם יכול "לא לזוז" הרבה זמן בשמים גם מבלי להיות מקובע לאדמה (למשל בחוט). האוויר בנוי משכבות, כאשר בכל שיכבה האוויר נע לכיוון אחר ובמהירות אחרת. כשמטיסים כדור פורח למשל, כדי לנווט את הכיוון או כדי להישאר במקום, מחלישים או מחזקים את האש כדי לעבור בגובה משכבת אויר אחת לאחרת. אם העצם נמצא בשכבת אוויר שבה בעת שהייתו אין כמעט תנועה של אוויר למעט התנועה הכוללת של האטמוספרה ביחד עם סיבוב כדוה"א (מה שלא משפיע על המיקום לעומת הצופה שגם הוא נע ביחד עם סיבוב כדוה"א), הוא ייראה כאילו שהוא מקובע במקומו באוויר. כשמדובר על פרק זמן ארוך של 45, זה לא בלתי-סביר שמדובר בבלון מטאורולוגי או בלון מחקר אחר כלשהו שמתוכנן להישאר באותה שכבת אוויר למשך זמן מסויים. השינוי המאוחר בגובה, העובדה שבלוני מחקר הם לא תמיד עגולים והשינוי בצבע בהתאם למצב השמש בשקיעה, יכולים להתאים לסברה שמדובר בבלון מחקר כזה. העובדה שהוא "נעלם" יכולה להצביע על כך שהוא פשוט עלה מספיק בגובה כדי שלא תראה אותו יותר (כנראה שלא מדובר בבלון גדול במיוחד, ואם הוא שקוף, כסוף או לבן אז יכול להיות שהוא גם הפך להיות מוסתר ע"י עננים שלא נראו היטב בשמים בשל תנאי התאורה במהלך השקיעה או שהוא עלה מספיק בגובה כדי "להיעלם" מהעין כמו עצמים אחרים שאנחנו יכולים לפספס כשהם מספיק קטנים ודומים לצבעים אחרים שיש בשמים באותו זמן).

        אהבתי

  1. אפרופו סטלריום, לניידים יש את Google Sky Map, שמאפשר להצביע עם הנייד לשמיים – ולראות בדיוק אילו כוכבים/גלקסיות/צבירים/פלנטות וכו' נצאים בנקודה שאליה אנחנו מסתכלים (והיא מאפשרת גם לנוע בזמן, ולראות כיצד עצם מסוים נע בשמים בהילוך מהיר, או לראות היכן הוא היה או יהיה בזמן מסוים).

    היא יכולה להפוך די בקלות את העב"ם התורן לצדק, או נוגה.

    לינק לאנדרואיד: http://bit.ly/w6hWZZ

    אהבתי

  2. גלעד בעל הבלוג
    דבר בסיסי מאוד וראשוני מאוד ברצוני לשאול אותך:
    האם אתה מאמין, שבמציאות הקיימת אפשריים רק דברים "רציונאליים"? ואילו דברים החורגים מתחום הרציונאליות אינם אפשריים כלל?
    במילה "רציונלי", כוונתי היא לדברים שניתנים להסבר ע"פ כללי המדע המקובל, ובמילים "לא רציונלי" כוונתי לדברים שהמדע אינו תומך באיפשורם או מתנגד לכך.
    ובמילים אחרות, אגלה לך מה "מסתתר" מאחורי שאלתי: אני חותר לדעת, האם אתה כבר סימנת את המטרה ומשרטט ע"פ סימון זה את העיגול כל פעם מחדש?
    כך לפחות אני מתרשם מהרשומות החדשות יחסית, בניגוד להתרשמותי מהרשומות הישנות יותר.
    אודה לך על תשובה כנה.

    אהבתי

      • אני חושב שהוא מבלבל בין קיומם של חוצנים לדברים לא רציונליים. קיומם של יצורי בחלל איננו בלתי אפשרי , ההסתברות שהם יבואו לבקר אותנו היא די קלושה אבל אני לא יודע מספיק כדי לשלול אותה.
        אלא שקיומו של עצם מעופף בלתי מזוהה לא מוכיח את זה (וגם לא מפריך) , הוא מוכיח רק שיש עצם מעופף לא מזוהה.

        אהבתי

    • בוודאי שקיימים רק דברים רציונליים. בהחלט ייתכן שיש דברים שהרציונל שמאחוריהם לא מובן לנו אבל זה לא הופך אותם ללא רציונליים. כלומר, אם ישנו באמת קוסם שיכול להפוך מים ליין אז היכולת הפלאית הזאת תהיה עובדה קיימת ולפיכך רציונלית, רק שמנגנון הפעולה שלה לא ברור.
      רק תחשוב מה היה אומר אדם לפני מאתיים שנה אם הייתי אומר לו שיום יבוא ואנשים יטוסו קילומטרים מעל פני האדמה תוך כדי שהם מקשיבים למוסיקה שמישהו ניגן לפני עשר שנים .

      אהבתי

  3. בגיל 6 ניסית להתחקות אחרי הגורמים לחזון בלתי מוסבר ע"י בירור אצל המשטרה. התקשרות לשתי אוניברסיטאות + התדינות עם ראש חוג ואפילו יצא לך לפגוש את ראש מנהל התעופה האזרחית אשר התיחס לדברך ברצינות (אני מניח שהוא חבר משפחה?!).

    שאפו.

    אהבתי

  4. רק רציתי להוסיף שרוב הדיווחים על עב"מים מתארים עצם דמוי צלחת מעופפת. זה מאד מעניין כי האיש שטבע את המושג תיאר כמה עצמים מעופפים שעפו בצורה 'חלקה כמו צלחת מעופפת' כלומר הם לא 'נראו' כמו צלחת אלא רק טסו בצורה חלקה וזה הדימוי הראשון שקפץ לו לראש.

    אהבתי

  5. עקבתי שנה וחצי בערך בדי תשומת לב אחרי 'סרטי חקר עב"מים' בטלוויזיה והתוצאה שאני יותר נוטה להעריך שאין עב"מים. לפני הסרטים נטיתי יותר להעריך שיש. אגב, נזכרתי שפעם ראיתי נקודת אור לא נעה מעל לים, וזה אכן הפתיע אותי אז לכמה שניות, כי הייתי רגילה לפצצות תאורה שיורדות איטי, והנה דבר 'באותו הגודל' לא נע. אז גם אני באצילים חח..

    אהבתי

  6. כמה הערות שעלו במוחי בזמן הקריאה:
    לווינים רגילים נעים בערך במהירות הניצפת של מטוס, אבל אני חושב שייתכנו גם מקרים שלווינים מרוחקים (מעל LEO) יחזירו מספיק קרני שמש כדי שנראה אותם ואז הם ינועו ממש לאט, האתר "גן-עדן מעל" 😛 מפרט גם מקרים אלה.
    צריך לזכור ש"המדוזה" נראת דרך מערכת אופטית חזקה מאוד של עדשות זה יכול לגרום לפיצול של קרן אור למספר צבעים – כמו פריזמה. כמו כן בתוך מערכת אופטית יכולים להיווצר קוים ועיוותים ולכן יתקבלו קוים צבעוניים שלא קיימים במציאות. לדוגמה בהתחשב בכך שהשמש אמורה להראות כמו עיגול לבן עם שוליים חדים, תראו מה יוצא בסוף http://commons.wikimedia.org/wiki/File:The_Sun.jpg
    זה לדעתי האתר הכי טוב לתנ"ך הנה תרגום יחזקאל א' לעברית.
    http://www.yeshua.co.il/Tanach/Book.asp?BookID=14
    (חבל שהם עוד לא הספיקו לתרגם הכל)
    פנסים סיניים מופרחים כל שנה מקיבוץ ברקאי – הם גדולים משל הסינים
    ולכן נקראים כדורים פורחים – אני הייתי קורא להם פצצות תבערה

    נורי תאורה:
    בסרט דוקומנטרי שראיתי היו מספר נורי תאורה בארה"ב שירדו ונכבו בגבהים שונים.
    כמובן שהחבר'ה חשבו שאלה עב"מים, במיוחד אחרי שהתקשרו לבסיס ח"א הסמוך והתברר להם שלא היה
    תרגיל באותו ערב.
    העבמולוג התורן התחיל לספר שטויות, לדוגמה הוא עבר על סרט האירוע ביצע מדידה ספקטרוסקופית על האור כפי בסרט שהופיע על מסך הטלוויזה. רק כדי לקבוע שהם עשויים מחומר מסתורי.
    אבל אז הגיע עיתונאי חוקר, הוא הסריט מאותה זווית צילם שבה צולמו העבמים אבל ביום.
    ושילב עם הסרט המקורי, ואז גילה שהעבמים יורדים לאט ונעלמים מעבר לרכס הרים (שנראה ביום ולא בלילה), כולם חשבו שהעבמים היו לפני רכס ההרים. עם הסרט הוא חזר לבסיס שנמצא מאחורי הרכס. ואז
    הם הודו שהיה תרגיל אבל העדיפו לשמור את זה בשקט.

    אהבתי

    • בניגוד לנוגה שתמיד צריך להופיע בקרבת השמש – צדק חופשי לעשות מה שבראש שלו.
      הטקס בקיבוץ ברקאי מתקיים כל חנוכה.

      אהבתי

    • תודה יוטיוב על כל המידע המועיל. עד כמה שידיעתי מגעת, אתה צודק בהכל.
      לגבי מקרה העמ"בים האחרון שסיפרת עליו, ניתקלתי גם בו. ללא ספק "ביצע מדידה ספקטרוסקופית על האור כפי בסרט שהופיע על מסך הטלוויזה" זה אחד הדברים היותר אוויליים ששמעתי עליהם. אולי בעתיד אעסוק במקרה הזה ביתר הרחבה, בכוונה לא רציתי להביא אותו כדי לא לפתוח ויכוחים אינסופיים ספציפית עליו.

      אהבתי

  7. יצא לי לראות עב"ם פעם על חוף הים ביוון. ממש צורה ברורה וזוהרת בשמיים.
    אחרי חצי דקה בערך הסתבר שזו הייתה השמש השוקעת שחלק ממנה הוסתר ע"י הרים אי שם מעבר לאופק.

    אהבתי

  8. שאלה כללית לחובבי החייזרים: למה אתם לא הולכים להיות מדענים? הרי אם וכאשר החייזרים יגיעו או יתרסקו כאן מי שיקבל גישה אליהם יהיו אנשי מדע (ביולוגים, פיזיקאים וכו'). כל פסואודו-מדע שמוכח כנכון הופך למדע, ולא נשאר בחזקת האנשים שעסקו בו קודם לכן. אם חייזרים באמת ובתמים מעניינים אתכם ואתם משוכנעים בקיומם למה לא לכלכל את צעדיכם כך שברגע שכן יגיע חייזר, תהיו חלק מן התמונה?

    אהבתי

  9. דיווח מאנגליה על מצב חקר העב"מ מפי חוקרי העב"מים עצמם. מסתבר שהתחום נמצא בירידה ב 20 השנה האחרונות, ודווקא בגלל האינטרנט.
    כי מספר הדיווחים ירד ואיכותם לא עלתה למרות שכמעט כל אדם מסתובב היום עם מצלמה, סרטוני יוטיוב מראים כמה קל לזייף, ובגלל רמת התקשורת הגבוהה קל יותר לחקור את הדיווחים להצליב פרטים ולפנות לעדים מאשר בעבר. התחזית של דיויד ווד ראש Association for the Scientific Study of Anomalous Phenomena
    היא שהתחום ימות (sic) תוך 10 שנה – לא כולל "מאמינים אמיתיים" כמובן.
    http://www.telegraph.co.uk/news/newstopics/howaboutthat/ufo/9653499/UFO-enthusiasts-admit-the-truth-may-not-be-out-there-after-all.html

    אהבתי

  10. שלום לכל הצוות שעובד קשה להפריך קונספירציות. האם גם העובדה ששר ההגנה של קנדה העיד בשבועה במשך יותר מעשרים דקות על עב"מים במאי השנה 2013 וכיצד גופים מסויימים בארה"ב מונעים ממדינות העולם לספר לציבור שלהם גם נחשבת קונספירציה ? אודה לכם אם תגיבו לסרטון העדות של שר ההגנה של קנדה, שבעיניי הוא אדם מאוד בכיר ואמין http://www.youtube.com/watch?v=XEQdvYFMBAU&feature=share

    אהבתי

    • שלום עיתונאי,
      מטרת רשומה זו, כפי שכתבתי, היא "לסקור בקצרה את התופעות השמיימיות שמזוהות לעיתים קרובות כ… עצמים בלתי מזוהים. הכרות עם תופעות אלה תצמצם בצורה דראסטית את כמות הדיווחים על עצמים בלתי מזוהים, ותאפשר חקירה ממוקדת יותר של המקרים המעניינים באמת."
      אולי הדברים שהוא מדבר עליהם הם המקרים המעניינים באמת. לא התייחסתי אליהם, אלא לשאר 99%~ מהמקרים המדווחים.

      אהבתי

      • אז אני מבקש ממך שבבקשה תתייחס. כי אתה לא יכול לפתוח רשומות שסותרות את מה ששר ההגנה של קנדה מעיד בשבועה ולהגיד שזה לא שייך לפוסט זה. אם זה לא שייך לפוסט זה תפנה אותי לאיזה פוסט לפרסם את תגובתי ואני אבקש שתתייחס שם . אני עוקב בדריכות אחרי הפוסטים שלך, שחלקם נהדרים כי תמיד יש חיובי ושלילי ואכן צריך איזון. אך אני גם עיתונאי חוקר ועוזר לגופים שבאמת זקוקים לדעת. אשמח אם תתייחס לדברי שר ההגנה שמייצג את מדינת קנדה ויש לו המון חומרים , עדויות וגם אישור ממדינתו לפרסם הצהרות אלו. תודה.

        אהבתי

          • את מזכיר לי עורכי דין שמבקשים כל פרט במיקום שלו, זה אומנם מוכיח את החשיבה החדה של הבלוג ושל בעלי הבלוג, אבל לא את החשיבה הנרחבת והחשובה יותר. לא טענתי שבלוג זה סותר את דברי שר ההגנה, טענתי שהרשומות בכללי בנושא העבמים והחייזרים שלך סותרות ולכן בקשתי שתכוון אותי היכן לפרסם את תגובתי כי באמת הייתי רוצה לשמוע את דעתך. אני מבין שאתה לא מקבל תשלום ולא מייצג איזשהי אג'נדה וחשיבתך היא חשיבה עצמאית. כמו כן הבנתי שיש לך צוות שאוסף חומרים. אז אבקש ממך או שתגיב כאן בפוסט זה, כי באמת הלכתי לאיבוד בפוסטים שלך, שאחד מהם חסום לתגובות, כי אני באמת רוצה לדעת את תשובתך וגם את תשובת הצוות שלך. המון אנשים חשובים ואמינים עובדים מאוד קשה להוציא את האמת לאור לטובת עתיד האנושות. כן יש דבר כזה, זה נקרא אנושות. ולכן אשמח לתגובתך. אם אין מקום כזה, אני מזמין אותך לפתוח פוסט חדש שנקרא "אנשים ומנהיגים בעולם מה הם אומרים על עב"מים" ….ושם תוכל לצרף גם את השלילי וגם את החיובי ויהיה זה פוס מאוזן. אבל לפזר כל מיני פוסטים שבטוח ניתן למצוא על הנושאים שלהם זיופים ולהתעלם לחלוטין מהדברים שכן קיימים ולא לכתוב עליהם …..זו כבר מאוד לא חשיבה חדה, זוהי חשיבה מגמתית. תודה.

            אהבתי

            • עתונאי יקר,
              שום רשומה שלי לא סותרת את מה שאולי אומר השר, מכיוון שבכל מקרה אני מתייחס למקרים ספציפיים, ואת דבריו של השר לא חקרתי עדיין.
              לא אוכל להפנות אותך לרשומה בנושא "אנשים ומנהיגים בעולם מה הם אומרים על עב"מים" כי טרם כתבתי כזו.
              מכיוון שאני משתדל להיות יסודי ככל האפשר בתחקירים, לא אוכל לשלוף לך תשובה מהשרוול בנושא הזה, שמן הסתם יקח שבועות רבים לרדת לעומקו. יתכן ואעשה זאת בעתיד.
              מטרת הבלוג הכללית היא להצביע על כשלי מחשבה והסקת מסקנות, ואני מדגים זאת בכל מיני תחומים. אין מטרת הבלוג לחקור את נושא העב"מים דווקא.
              לצערי, אין לי צוות תחקירנים, את כל התחקירים אני מבצע בעצמי, בזמני הפנוי, ולמעשה הדבר פוגע בהכנסתי, לא רק שאינו מוסיף לה.
              אנסה להגיע לנושא זה בעתיד.
              ועוד הערה לגבי "איזון": חומרים ברשת שתומכים בביקורי חוצנים לא חסר. מה שחסר זה הסברים פשוטים ובהירים לגבי 99% המקרים שמדווחים כעב"מים, אך למעשה הינם מזוהים בהחלט. אז, גם זה סוג של איזון.

              אהבתי

              • טוב, ניסיתי לשלוח לך כמה פעמים את התגובה, כנראה שהבגלל שיש שם לינק ממשלתי חשוב זה מונע ממני לעלות לך לבלוג. אני מנסה לחשוב על דרך אחרת איך להעביר לך את המידע הזה

                אהבתי

                • אני מנסה שוב. הסיבה לכך שאתה לא מוצא שום חומר אוטנטי על עבמ"ים ולכן נשאר באינטרנט רק להתעסק עם זיופים, היא בגלל שממשלת ארה"ב העבירה את כל הזכויות לחברה פרטית. כל אזרח שרואה כיום עבמ , מתקשר לדווח עליו ומועבר ישר לחברה פרטית ושם נאספים כל החומרים ומוסתרים מהציבור, את זה שר ההגנה של קנדה כבר מזמן יודע, הנה לך המסמך הממשלתי. אם באמת אתה רוצה לעשות חשיבה חדה תברר איך מר-רוברט ביגלו קבל את כל הנכס החשוב הזה לידו ומי הוא http://www.faa.gov/air_traffic/publications/atpubs/ATC/atc0908.html

                  אהבתי

                  • כאן תוכל לראות איך אדם פשוט בשם רוברט ביגלו, עם סיפור חיים מאוד מסתורי שבא בסך הכל מתחום הנדל"ן השתלט לאט לאט על נאסא וכעת הם תלויים בו ..וזה מהאתר של נאסא……. http://www.nasa.gov/mission_pages/station/news/beam_feature.html
                    אין להם ולו מידע אחד וגם לא לממשלת ארה"ב על כל מה שקשור לאורחים מהחלל החיצון. לעומת זאת הסי איי אי שזה גוף פרטי גם כן, הרבה יותר חזקים ממשלת ארה"ב ושאר ממשלות העולם.
                    מעל הנשיא עומדים כ20 גופים שלנשיא ארה"ב אין הרשאה לחומרים שלהם. אני לא מתכוון להביא עדויות על כל הדברים שכתבתי כאן, אני חושב שהבאתי מספיק הוכחות מאתרים ממשלתיים ולא שום קונספירציה. את שאר החומרים אני מעדיף להביא לאנשים שכן רוצים לעזור למצוא פתרונות להם ולילדיהם.

                    חשיבה חדה, מבקשת מידע חד ! לפחות לסוג אנשים כמוני שחושבים לקבל כאן ערך מוסף ולא לשמוע על זיופים שנשארים ברחבי האינטרנט בכוונה תחילה. הרי הכל היום במעקב, באמת נראה לך שדברים חשובים באמת ישארו לבלוגרים ? הדברים הבאמת חשובים מנוהלים על ידי אנשים שדאגו שלא יוכלו להוריד מהאתר שלהם את החומרים שלהם . לכן הייתי מציע לך גם לאזן במידע יותר רלוונטי ולערוך באמת מחקרים….. ופחות על מה אנשים בקהילה שלך אומרים. מבטיח לך שתמצא כל כך הרבה מידע מה כן ולא מה לא.
                    תרשה לי לסכם את ההתכתבות שלי כאן, מהבלוג המעניין שלך הבנתי שהדגש שאתה שם כאן זה למצוא "מה לא" ולא "מה כן" …. דעתי האישית, אנשים מחפשים "מה כן" ….אין ספק שקורה הרבה בעולם ואם היו אנשים חדים כמוך עם חשיבה אנליטית חכמה ונבונה עוזרים יותר לאנשים למצוא פתרונות לדברים שמאיימים על מנוחתם, הבלוג שלך היה הרבה יותר משרת את הציבור.

                    אהבתי

  11. באמת שלא בטוח כי מדובר בעב״מ אך לפחות אשתי הייתה עימי וראתה זאת גם, אפילו עד היום שואלים את עצמנו מה זה היה. ביום קייצי יחסית לפני כחצי שנה בערך היינו באיזור הטיילת בחופי תל אביב כשהבחנתי בשמיים מאוד רחוק מין כדור קטן בוהק מאוד כמעט כמו השמש ומסנוור (החזרתי את משקפי השמש) במבט שמאלה ולמטה ראיתי את השמש כך שאין סיכוי שזה היה השתקפות הכדור עמד ללא תזוזה כשהסבתי לתשומת ליבה של אשתי גם היא הופתעה מהמחזה ולא מצאה לזה הסבר היינו מרותקים ככה כ2-3 דקות בוהים ומנסים להבין כשפתאום בצורה אנכית של 90 מעלות הכדור עף לו למעלה ונעלם . נשארנו בהלם סיפור אמיתי אני באמת לא יודע להסביר מה זה מה שבטוח ששנינו ראינו זאת!

    אהבתי

    • מעניין, אין לי מושג מה ראית, גם לך לא, ולכן זה ללא ספק עב"מ (עצם בלתי מזוהה).
      לעיתים קרובות קשה למצוא הסבר למשהו שאדם מתאר, משום שבתאור עצמו יש כבר עיוותים מילוליים שסוגרים אופציות. אם הייתי רואה צילום וידאו של הארוע יתכן מאוד שהיו לי רעיונות לגבי הסברים למחזה.

      אהבתי

כתיבת תגובה