נרות לאוזניים – פצצות לגבות!

והפעם פוסט בסימן חנוכה.

 

מה זה, מה קרה לאנשים האלה?!

למה תקועים להם נרות באוזניים? שומעים שם משהו מעניין?

נרות האוזניים הללו, המכונים גם "נרות הופי", עשויים מבד כותנה או פשתן טבול בדונג דבורים, אשר מגולגל לצורת גליל חלול. קצה אחד של הנר בעל צורה קונית – זה הקצה שמוחדר לאוזן, ואת הקצה השני מדליקים.

על הניסים ועל הנפלאות

* אזהרה: המידע הבא נלקח מאתרי מטפלים בשיטה. כפי שנראה מיד, אין שום קשר בין המידע הזה לבין המציאות.

מקור השיטה

שיטת הטיפול בנרות הופי הינה שיטה עתיקת יומין שהיתה נהוגה ע"י בני שבט ההופי. [מקור]
לפני אלפי שנים, השתמשו המצרים הקדמונים בנרות חלולים לטיפול בבעיות אוזניים. בנוסף למצרים, תרבויות נוספות מרחבי העולם העתיק כולל מטיבט ומסין וכן מהעולם החדש כמו שבטי האינקה, המאיה והאצטקים, עשו שימוש בנרות ההופי לטיהור הנפש ולהרגעה, לפתיחת חסימות אנרגטיות ולהגעה למצבי תודעה גבוהים (כמו במדיטציה) [מקור]

עיקרון הפעולה

הבעירה גורמת לשאיבה עדינה של נוזלים ושעווה עודפת מהאוזניים. החום העדין של הנר מבצע סטימולציה לדם וללימפה באזור וכך מחזק את מערכת החיסון. הטיפול מאזן את הסינוסים ומשווה את הלחץ שבראש לבין האוזן. [מקור]

בזמן הבעירה של החומר, נוצרת שאיבה עדינה של הנוזלים הנמצאים בגולגולת לכיוון היציאה מהאוזן (זה כיוון הבעירה). כיוון שמעברי הגולגולת, וכל הפתחים שבה, מחוברים ביניהם, ניתן לטפל במגוון רחב של תסמינים הקשורים לראש דרך האוזן. [מקור]

קולות הבעירה עושים מעין עיסוי עדין לעור התוף ותורמים להשפעה כללית מטיבה לכל הגוף (האוזן החיצונית מייצגת את כל אברי הגוף, כפי שהגוף משתקף בכף הרגל ברפלקסולוגיה). [מקור]

במה ניתן לטפל

שחרור של לחצים והקלה על כאבים בסינוסים, טיפול בדלקת אוזניים תיכונה או פנימית, סילוק שעווה עודפת מהאוזניים, טיפול בצלצולים באוזניים או בראש (טיניטוס), מסייע לכאבי גרון, מסייע לכאבי ראש כרוניים כולל מיגרנות, טיפול באלרגיות, מסייע לפגיעה בשיווי המשקלמגביר את פעילות המוח, משפר קשיים בשמיעה, עוזר לתפקוד מערכת הלימפה, תורם לאיזון של לחץ הדם, מטהר את הנפש. [מקור]. הטיפול משחרר גם חסימות אנרגטיות [מקור], עוזר בניקוי רעלים ודלקות, שיפור תחושה כללית, איזון הגוף, הרגעה ובעיקר בבעיות אוזניים, הטיפול מהווה תחליף יעיל ומוכח אף לניתוח כפתורים בילדים.

הטיפול יעיל במקרים רבים של בעיות כרוניות שלא נפתרות בעזרת הרפואה הקונבנציונאלית. [מקור]

"הוכחות" לשאיבת שעוות האוזן וזיהומים נוספים

בסיום הבעירה (כאשר הנר נשרף כמעט כולו), ניתן לפתוח את הנר ולראות בתוכו את שעוות האוזן. [מקור]

דוגמה למה שמוצאים בנר בסיום הטיפול (ויקיפדיה)

באנו חושך לגרש

אז מה מכל מה שמספרים לנו נכון?

למעשה כלום. מדובר באוסף צ'יזבטים.

לגבי מקורם של הנרות, אין סימוכין לכל אותן טענות. יש אף הטוענים שמקורם ביבשת אטלנטיס, מקום שהיה קיים ככל הנראה רק באגדות.
הטענה הרווחת ביותר היא שמקורם בתרבות בני ההופי שבאמריקה הצפונית, מה שהעניק לנרות את שמם. גם זו המצאה בלבד. כתבת שהתקשרה למועצת שבט ההופי באריזונה קיבלה מהם את התשובה הבאה: "תקיעת נרות באוזניים אינה ומעולם לא היתה טיפול שנערך ע"י בני שבט ההופי".

האם הנרות שואבים משהו? לא. אין בכוחם של הנרות לשאוב אפילו נוצה, קל וחומר לא את שעוות האוזניים הסמיכה והדביקה. ניסויים פשוטים הראו זאת. (כח השאיבה שנדרש כדי להוציא את שעוות האוזניים הוא כה רב, עד כי היה קורע מזמן את עור התוף).

אז מה הן ההפרשות הצהובות המגעילות שרואים בתחתית הנר בסוף הטיפול? מקורן כמובן בנר עצמו. שילוב של דונג שנמס עם חלקיקי פיח. גם כאן, לא נדרש ניסוי מתוחכם כדי להוכיח זאת. כל מה שנדרש הוא להדליק נר הופי שאינו תקוע באוזן, ולהשוות את התוצאות:

 

הנה עוד מישהו שניסה את הנרות ביריד הבלים מקומי. אחרי שקיבל טיפול עם נר אחד, הדליק את השני מבלי שהיה תקוע באוזנו. הנר לא הצליח להרים אפילו נייר טישיו קליל. בסוף התהליך, כשפתח את הנר מצא שם את אותם שיירים בדיוק, עובדה שלא ריגשה כלל את שאר האנשים שעמדו בתור לקבל את הטיפול המופלא.

מה לגבי הטענה כי ניתן לשאוב החוצה משהו מהמוח, תעלות הסינוס וכו' דרך תעלת האוזן? שטויות. עור התוף יוצר חציצה מוחלטת. הוא אינו עביר לזיהומים ונוזלים, כל עוד אינו קרוע כמובן. מה שמעביר אותנו באלגנטיות לנקודה הבאה.

הסכנות

לא רק שהנרות אינם מוציאים דבר מהאוזן או מכל מקום אחר בגוף, הסכנה היא שהם יכניסו דברים לאוזן. ומדובר בלא פחות מאשר טיפות שעווה רותחות.

טיפת שעווה מנר-הופי על עור התוף של מטופלת (מקור – מאמר איראני שמתריע על התופעה)

סקר בקרב רופאי אא"ג חשף עשרות מקרים של פגיעות בדרגות חומרה שונות, שכללו סתימות של תעלת האוזן בשעוות נר, כוויות בתעלת האוזן ואף חדירה וקריעה של עור התוף. ארועים אלה גרמו לדלקות אוזניים ופגיעות זמניות בשמיעה.
בנוסף דווחו גם שני מקרים של מוות, אבל זו כבר היתה תוצאה של השריפה שהתלקחה בבית… (כמה מקרים מפורטים כאן).

למה זה חוקי בכלל? ובכן, מסתבר שבארצות רבות זה לא חוקי. ב-1998 הכריז ה-FDA  כי שיווק נרות-אוזניים אינו חוקי, בהיותם התקנים רפואיים מסוכנים שיעילותם לא הוכחה. התראות חוזרות נשלחו ב-2010 ל-15 חברות שהמשיכו לשווק את הנרות. גם בקנדה אסור למכור את הנרות. בנסיונות לעקוף את האיסורים חברות משווקות את הנרות "למטרת שעשוע בלבד", אולם משרד הבריאות הקנדי לא קנה את התרגיל, "היות ואין כל שימוש סביר אחר שאפשר לעשות איתם".

ד"ר Michael Hawke, מומחה אא"ג, אוניברסיטת טורונטו:

טיפול בנרות אוזניים הוא תרמית מסוכנת. התהליך אינו מסיר שום שעווה מהאוזן ועלול להותיר דברים בלתי רצויים: אם אתה בר מזל, זה ציפוי דק של עשן או פיח בתעלת האוזן ועל עור התוף. אם אתה חסר מזל, חתיכת שעווה רותחת תנחת על עור התוף, משם קשה מאוד להסירה. אם אתה באמת ביש מזל, השעווה תצרוב חור בעור התוף, ותשאיר אותו מנוקב. לדעתי יש להוציא את התהליך מחוץ לחוק. למטפלים אין שום ידע רפואי ורובם לא מסוגלים אפילו לקבוע אם קיימת שעווה באוזני המטופלים, שלא לדבר על איזושהי בעיה. איך זה יכול לנקות את הסינוסים? לסינוסים אין שום חיבור עם תעלת האוזן.

ד"ר Rick Fox, מומחה אא"ג, טורונטו:

ביצעתי פעם ניתוח תיקון למישהו שעבר טיפול כזה. השעווה חדרה דרך עור התוף שלו והוא סבל מכאבי תופת. למזלו הצלחתי לחפור ולהוציא את השעווה בלי בעיות לטווח ארוך. מבחינת הטענות לגבי ריפוי בעיות טינטון וסינוסים, זה הכל קישקוש. אין שום דבר שאפשר לרפא ע"י הדלקת אש באוזן שלך. אולי החמימות תהיה נעימה, אבל זה לא הולך לשנות את המערכת החיסונית שלך.

ד"ר אופיר הנדזל, מומחה ברפואת אא"ג/ניתוחי ראש צוואר, מ"ר תל אביב סוראסקי-איכילוב:

מומלץ מאד להמנע משימוש בנרות לאוזניים (הופי ואחרים). במחקרים לא נמצא כל תועלת ב"טיפול" זה למטרות בגינם נעשה בהם שימוש (הוצאת שעוה, נוזלים מהאוזניים ועוד). לעומת זאת יש בהם סכנה גדולה במקרה של חדירת שעוה רותחת לאוזן.
כמנתח אוזניים כבר נתקלתי במקרה של נזק לעור תעלת השמע מחדירת השעוה, וכן מקרים רבים של נזילת השעווה הטבעית המיוצרת באוזן על גבי עור התוף בצורה שהקשתה את ניקויו. יש לשים לב שמנהל המזון והתרופות האמריקאית פרסם אזהרה ברוח זו.

את מגיפת ההבלים הזו, אי אפשר להפסיק

כפי שכבר נוכחנו לא פעם, את חובבי האשליות שום עובדה לא תבלבל.
הם מיד ימציאו סיפור חדש שעוקף את טענותיהם שהופרכו. המשימה כמובן קלה ביותר משום שמדובר תמיד ב"מימדים אחרים" וב"אנרגיות" בלתי ניתנות להגדרה ולמדידה בשום דרך מוכרת. שמעו מה יש לבחור הזה (ד"ר?!) לומר. אני מתנצל מראש על אי הבהירות (לקט בתרגום חופשי):

"הנרות אכן אינם שואבים החוצה שעוות אוזניים, נוזל לימפה או כל דבר אחר. למעשה משהו נכנס אל הנר! מה שאנו רואים בתוך הנר הוא ביטוי, תוצאה פיזית של הוספת חום להילה של האדם, או לאוויר החדר לצורך העניין.

איורוודה (Ayurveda) מלמדת אותנו שהכל זה אנרגיה ושהחומר הוא ביטוי גס של האנרגיה העדינה. כל הריפוי האמיתי מתרחש ברמת אנרגיה. הגוף שלנו הוא רק הביטוי של ישות אנרגית, ולא להיפך! הנרות מדגימים לנו דרך פשוטה בה דברים נוצרים יש מאין!

אנו מבחינים בשלושה אלמנטים שהם תוצאה ישירה של שריפת הנר: אבקה לבנה, שעווה ועשן שחור. העשן השחור מיתמר ומסתלסל מראש הנר בגלל שהוא אור. בתחתית הנר אנו מוצאים אבקה לבנה יבשה, ושעווה שהיא למעשה שומן פשוט.

  • כשאנו מוסיפים חום לכבדות, אנחנו מיצרים קלות. הוספת חום לגוף האנרגטי מייצרת קלות – העשן השחור.
  • כשאנו מוסיפים חום לשמנוניות אנחנו מיצרים יובש. הוספת חום לגוף האנרגטי מתממשת ביובש – האבקה הלבנה.
  • כשאנו מוסיפים חום לקור, אנחנו מייצרים חום. הוספת חום לגוף האנרגטי מייצרת אנרגיה בגוף, שמאוכסנת בצורת שומן – השעווה.

האויר שמוכל בתוך הנר ותקוע באוזנו של מישהו שייך למעשה לאותו אדם. הוא חלק מההילה שלו, השדה האנרגטי שלו. האויר, כמו כל דבר אחר בחיים, מורכב משלושת היסודות שאיכויותיהם מיוצגות ע"י אויר, אש ומים. איכויות שבמקרה זה שייכות גם למטופל.

הצטברות-יתר של איכויות המים תוביל לעייפות, כבדות, צמרמורות, שיעול, קשיי נשימה בשינה, אכילה מופרזת ועלייה במשקל. במקרה זה שדה-האנרגיה (ה"אויר") שבתוך הנר טעון בחומר הזה. הוספת חום לאויר תסלק את עודף הכבדות והרטיבות, תפריד את החומר היבש מה"אויר" הלח, וכן תטהר ותמריץ את שאר איכויות המים שנשארו בשדה-האנרגיה.

דבר דומה יקרה במקרה של הצטברות יתר של איכויות אוויר, דבר המתבטא בתחושת קור, נפיחות ועצירות, נדודי שינה, שמיעה גרועה…"

טוב מספיק!

פרס נובל לרפואה בדרך.

ניפרד בברכת חג חנוכה שמח 🙂

וזכרו:

סיכום-1

מקורות והרחבות:

עוד רשומות בנושאים קשורים:

____________________________________________________________________

רוצים לקבל עדכון במייל בכל פעם שאני מפרסם משהו חדש? הרשמו למעלה מימין (תמיד אפשר לבטל).
חושבים שאחרים יכולים להתעניין? שילחו להם את הכתבה או שתפו בפייסבוק!

85 מחשבות על “נרות לאוזניים – פצצות לגבות!

  1. אוי, אלוהים.. עכשיו אני לעולם לא אצליח להשתחרר מתמונת השמש באוזן… פשוט אכזרי מצדך.

    פוסט חשוב מאוד שצריך להגיע לכל המטפלים בשיטה הזאת.

    אם המטפלים שיודעים על הנזקים (אלה שציטטת בסוף) היו שווים משהו, הם היו מיד מודיעים על הפסקת הטיפולים בשיטה הזאת. מי שלא עושה כך הוא שרלטן מסוכן לציבור ולדעתי כל מטופל שנפגע צריך לתבוע ובגדול, שזה יכאב.

    עשבים שוטים צריך לנכש מכל מקום.

    אהבתי

      • "אם המטפלים שיודעים על הנזקים (אלה שציטטת בסוף) היו שווים משהו…"
        אם הם יודעים שזה גורם נזק וממשיכים הם שרלטנים.

        יש כאן ידיעה ברורה על נזק. לא קשור לאמונה.

        אהבתי

          • 1) תגדיר בבקשה – נזק כלכלי, נזק מנטלי, היזק זמן
            2) מה הפרמטרים שלפיהם אתה מודד כל אחד מהם על מנת להחליט האם הנזק קיים
            3) איך אתה מוכיח שאדם כלשהו גרם לנזק כזה
            4) מה העונש שאתה מציע להשית על נזק כזה לפי חוק

            אהבתי

            • 1. תגדירי בבקשה את כל השטויות שאת מאמינה בהם, כולל מקורות ומראי מקום.
              2. הפרמטרים הם הפרמטרים הפיזיים ו/או הקבועים בחוק.
              3. שוב, לא אני צריך להוכיח נזק אלא מטפל צריך להוכיח מעל לספק סביר שהוא עומד בהצהרות שלו.
              4. הגליה למושבות עונשין וגולאגים בסיביר. שיטפלו שם בכוויות קור בעזרת ישויות אור או קרני חרטא.

              אהבתי

                    • אם תקראי שוב את התגובה תביני שקראת אותה לא נכון. מצטער שאני לא מסביר מעבר לזה, פשוט חשבתי שסיימתי את הדיון, מה גם שיש לי נרות באזניים, גרביים על העיניים וזבובים בראש. קשה להקליד ככה. ועכשיו ברצינות. מה שמוזר לי הוא שאת פוסלת דבר אחד אבל מאמינה באחר, למרות ששניהם באותה רמת אמינות (תמיד הצחיק אותי איך שני אנשי דת יכולים להתווכח ביניהם, כששניהם מדברים על אותו הדבר).ממה שראיתי בתגובות את משחקת משחק כפול ולא מכובד בעיניי. זה הכל. ועכשיו, סיימתי את הויכוחים איתך בינינו מעתה ועד עולם, נגעתי באדום כדה"א כולל את כולם. אנצל את זמני לדברים יעילים ומועילים כמו היכולת שלי לרפא סרטן בעזרת שתן חתולים, שאין לפקפק בה ואין להוכיח אותה, או שיאצו או הארכת החיים באמצעות המחשבה על איצטרובלים מועשרים באנרגיית הפומפומדורה הדיאלקינקטית שסופקו לי באמצעות ישות מיקרואורגנית אסטרופיזיקלית בשם חבשוש הצרצרי, או הטענת הקריסטלים ההומאופתיים של דיסלקציה הקירגמניטוברית בעזרת המחולל הקוונטי שלי.

                      אהבתי

  2. ועל זה נכתב הפזמון "הופי, הופי – טרללה".
    אני צופה שיגיע מישהו להגן בחירוף-נפש על הטיפול הזה ולהסביר לך למה אתה טועה ומטעה. עד כה, ככל שהפוסט תיאר משהו הזוי יותר, כך קמה לו ההגנה החריפה ביותר.

    אהבתי

  3. הכי מביך אותי להודות שעשיתי את זה לפחות פעמיים ואפילו קניתי כמה ששכבו בארון במקלחת איזה שנתיים עד שזרקתי אותם. איזה מזל שלא קרה לי נזק!

    אהבתי

  4. גלעד, יש לך מושג כמה כמות הנפגעים ביחס לכלל אלו שניסו? (אני לא אומר לעשות את זה וגם לא ניסיתי ואין לי כוונה לזה- סתם רציתי לדעת אם הסכנה ממשית)

    אהבתי

    • אריק… מדובר כאן בתהליך של לקחת נר, לתקוע אותו באוזן שלך ולהדליק אותו. מה לכל הרוחות זה משנה מה יחס הנפגעים לעומת הניצולים? איך בכלל אפשר לחשוב שלתקוע לעצמך נר דולק באוזן לא מהווה "סכנה ממשית"?

      בכל מקרה, הפוסט הזה נתן לי רעיון נפלא לתוכנית טלוויזיה חדשה שמשלבת את הפורמט של Jackass עם רפואה אלטרנטיבית. אני די בטוח שזה יהפוך אותי למיליונר.

      אהבתי

  5. רפרפתי קצת על הקישורים שנתת. ראיתי שחלקם לא מדברים דווקא על זה שמשהו נשאב בפועל אלא שהחום בשילוב עם המשיכה גורמים להשפעה כלשהי על הגוף מה שנשמע פחות מופרך.

    אהבתי

  6. תודה על הפוסט.
    אני סובל מבעיית שמיעה כך שיוצא שאני עושה בדיקות שמיעה תקופתיות.
    לפני כל בדיקה אני הולך לרופא אף אוזן גרון שמנקה לי את האוזן באמצעות מים עם סבון ופינצטה עדינה במקרה הצורך.
    יש לי חבר שהתגלתה אצלו גם בעיית שמיעה קלה והוא נוהג לעשות את ה"הטיפול" הזה מידי פעם.
    (הוא תמיד המליץ לי על זה ("רואים איך כל השעווה יוצאת…") אבל אף פעם לא לקחתי את זה ברצינות וגם לא בדקתי מה זה…).
    שלחתי לו את הרשומה ואם זה נותן לך קצת מוטיבציה יש כעת ל"מטפלים" למינהם פחות לקוח מרוצה אחד.

    חשוב לציין:
    לפעמים הצטברות שעווה אכן מפריעה לשמיעה. במקרה כזה יש ללכת לרופא שינקה את האוזניים.

    אהבתי

  7. זה מזכיר לי את הבדיחה על מישהו שהולך ברחוב עם בננה תקועה לו באוזן. אז ילד קטן אומר לו 'אדוני יש לך בננה באוזן'
    'מה?'
    'יש לך בננה באוזן!'
    'אני לא שומע, יש לי בננה באוזן'.

    אהבתי

  8. חבל שלא כתבת בכותרת הכתבה הנהדרת הזאת – "נרות הופי", עכשיו כל מי שמחפש "נרות הופי" בגוגל ימצא את האתרים של אלה שמבצעים את הטיפול (ויש המון בארץ). ולא את המאמר שלך.
    וליובל כפיר – תודה על הסרטון !!

    אהבתי

    • יש כל כך הרבה תוצאות חיפוש בגוגל על "נרות הופי" שאני בספק אם הייתי משתרבב לעמודים הראשונים. אבל כל אחד מוזמן להפיץ את הכתבה ליקיריו.

      אהבתי

  9. רשומה נפלאה. הקלילות מרשימה.
    אני מכיר מישהו ש"מטפל" בנרות כאלו. הפניתי אותו לרשומתך.
    מקווה שהוא ילמד ויישם.
    יש לך מושג מה המקור האמיתי של הטיפול האלטרנטיבי הזה? מתי הומצא? ע"י מי?

    אהבתי

  10. גם אני הפניתי מטפל (דוקטור) בשיטה לעמוד הזה – בחרתי אחד עם אתר שנראה רציני, שמטפל במגוון שיטות ומחלות. ושלחתי מייל.
    קיבלתי תשובה ועניתי חזרה – סה"כ תכתובת נורמלית של מישהו שמתעניין בטיפול אבל חושש בעקבות קראת הכתבה הזאת. אני חייב לציין שהוא היה נחמד לא פנט. ואני אסביר את עמדתו.
    לגבי בטיחות הטיפול, הוא אומר שלפני שעוסקים בזה לומדים את הנושא, כך שיש כללי בטיחות, יש נרות עם פילטר ויש (וזה רשום באתר שלו) רשימה של מקרים בהם לא משתמשים בנרות.
    לגבי שאר הנושאים, הוא לא מתכוון לבדוק אם הנר יכול להרים נייר טישו, כי זה לא רלוונטי – הוא ביצע המון טיפולים עם תוצאות מדהימות.
    אני חייב לציין שלפני התכתובת מאוד כעסתי על על זה שטיפול מסוכן ולא מועיל כ"כ נפוץ בארץ, מה שמראה על אוזלת היד של מ.הבריאות.
    אחרי שראיתי את נקודת מבטו – אפשר למצוא בה הגיון רב, יש לנו שיטת ריפוי שאנחנו לא יודעים מה המנגנון הפיזי שמאחוריה, זה לא חריג ברפואה שמוצאים טיפול ואחר כך מבינים את המנגנון שלו (ולפעמים אפילו מגלים שזה לא נכון ויש בכלל מנגנון אחר).
    אז נכון שבטח הרושם שלו שהטיפול מוצלח הוא בגלל שהוא זוכר כל הצלחה קטנה ושוכח משאר הטיפולים.
    ואני משער שיש מחקרים (לא חיפשתי) שמוכיחים שזה לא יותר יעיל מפלסבו.
    אבל זה לא יותר נורא מזה שמוכרים הומאופתיה בכל בית מרקחת – לפעמים גם פלסבו עוזר במיוחד אם הוא עולה יותר.

    אהבתי

    • הערה קטנה, אין צורך להביא לי מחקרים,
      לא אמליץ על הטיפול (לא שמישהו שואל אותי על זה) כל עוד אין מחקרים שמוכיחים שהוא יותר טוב מהטיפולים הקיימים.

      אהבתי

    • "יש לנו שיטת ריפוי שאנחנו לא יודעים מה המנגנון הפיזי שמאחוריה".
      לא כל כך מהר יש לנו שיטת ריפוי.
      אחרי שיודגם בניסויים מבוקרים שיש לנו שיטת טיפול, נוכל לתהות כיצד היא עובדת.
      זו קפיצה שאנשים עושים לעיתים קרובות לטישטוש העובדה שבכלל לא ידוע כי השיטה עובדת.

      ובכלל, עם כל כך הרבה טיפולים אלטרנטיביים שעובדים כל כך מדהים, איך זה שיש עדיין אנשים חולים בעולם? וכאלה שמתים רחמנא ליצלן?
      הרי כל נר שתוקעים באוזן, ליחשוש שמלחששים, ניפנוף ידיים שמנפנפים, כמה דקירות פה ושם, מים מהברז מיץ לימון, סודה לשתיה ושאר ניסים ונפלאות אפשר לרפא את כולם מהמחלות הקשות ביותר!

      (אה כן, שכחתי, הרפואה המערבית הורגת אותם).

      Liked by 1 person

      • טוב נו באותו אופן שיש כל כך הרבה טיפולים קונונציונליים שעובדים מדהים ועדיין יש הרבה חולים וגם מתים(גם בארצות מפותחות) טיפול טוב לא בהכרח מציל הכל. (כמובן שזה שלפחות חלק מהמטפלים מגזימים לא מראה על אפסותו של כל התחום)

        אהבתי

  11. ועדיין כל כך הרבה "מטפלים" ועוד יותר מטופלים שמוכנים לעבור את כל ב,טיפולים" הללו ולשלם כסף טוב ל"טיפול" רע. שומר פתאים ה'

    אהבתי

  12. פינגבק: תוציאו את הנרות מהאוזניים | חורים ברשת

  13. אני משתמשת בנרות האלה באופן עצמאי כבר שנים ולמרות כל מה שכתוב כאן, הם עשו לי רק טוב! אני תמיד מרגישה את ההבדל בין ה"לפני" וה"אחרי", נעלמת תחושת הגודש ולפעמים גם רעשים שנובעים ממים שהצטברו שם. אז נראה לי שאני פשוט אמשיך ואהנה.

    אהבתי

  14. גם אני מטופלת בנר הופי וזה עושה פלאים!
    מבטל כאבי ראש ולחץ חזק
    לקח לי זמן למצוא מטפלת טובה שאתחבר אליה ומאז אני לא מוותרת על טיפול כזה!

    אהבתי

    • אני מניח שהחיבור למטפלת הטובה הוא שעושה את העבודה.
      עוד על כוחן של סוגסטיות אפשר לקרוא כאן, כאן, וכאן.
      בכל מקרה, העיקר שזה עוזר (אני מקווה שלמצבים שפשוט אין להם טיפול קונבנציונלי שפותר את הבעיה ולא רק מעלים את הסימפטומים).

      אהבתי

  15. אפשר להכפיש כיל דבר, אך, יפה מאוד כמו זה שכתב את הביקורת על הנרות הופי. יום אחד הוא לא למד בבית ספר לרפואה טבעית
    אני מטפלת 13 שנים האותן נרות למטופלי ולעצמי בשותף ואפילו לא פעם אחת היתה תקרית מהסוג שנכתב פה ומכפיש את הנרות הופי.
    אני סבלתי מרעשים וציצולים קשים האוזנים, טיפלתי מספר פעמים בנרות הופי שלא נוזל מהם גונג לאוזן ושאפתי גונג עודף מאוזנים אשר מרגישות טוב מאוד אחרי סידרה של טיפול "נרות הופי" ולא כפי שנכתב פה בלשון בוטה מאוד.
    ישנם מספר רב של "נרות הופי",אני משתמש בנרות מסוג פרפין וגזה שבוער באיטיות ללא חדירה לאוזן ונהפוך הוא ממה שכתוב מרפא ומחזיר לחיים תקניים ויפים
    שמי מעיין נווה נהר רוצה מאוד לדבר עם זה שכתב את המאמר על מאמר אחר והכפיש את כול הנרות הופי והמטפלים הארץ.
    שיבוא מולי ויראה את פניו!

    אהבתי

    • שלום מעיין, האם את טוענת שהנרות שאת משתמשת בהם שואבים משהו?
      אם כן, מה הם שואבים, ומהיכן?
      לגבי הנזקים האפשריים, קראת את דעתם של מספר רופאים, וכן על החוקים במדינות אחרות. משהו לא נכון לדעתך?

      אהבתי

  16. נרות הופי שואבות דונג מצטבר באוזן אשר נגרם מהחיים, אוכל, חומרים כימים באוויר, סיגריות שלנו ולא שלנו, שתיה מתוקה, פייח ועוד הרשימה ארוכה.מה שכתוב במאמר בחלק המקורי הוא האמת וכול מילה שם חשובה מאוד ולא של אותו אדם שלא למד יום אחד ולא התנסה בטיפול אחד ידע לסדר לעצמו מאמר ועכשיו הוא יושב ומאונן ונפוח אגו

    אהבתי

    • מעיין, הוצאתי את היד מהמכנסיים-עכשיו אפשר להתחיל לדבר?
      לגלעד(את מכירה אותו בתור מאונן נפוח אגו),יש שתי טענות מעניינות.
      1.הראשונה היא שאם את מדליקה נר הופי מחוץ לאוזן הוא נראה אותו דבר כמו נר שעבר טיפול.
      זה נכון?
      2.יש סיכוי סביר להיפגע משימוש בנרות הופי.
      גלעד מביא הוכחות לזה, מקרים שקרו, צילומים, ואזהרות מארגוני בריאות.
      את צריכה להבין שזה שאף אחד מהמטופלים שלך עוד לא נפגע, זה לא אינדיקציה לכלום.
      לדוגמא, אני מכיר הרבה אנשים שחוצים את הכביש שלא במעבר חציה כל החיים שלהם-זה לא אומר שבחציה באזורים כאלו אין סיכון…

      אהבתי

      • ממה שאני למדתי בחיים שלי, גם כשעוברים במעבר חציה יש סיכון בתקופתנו, הסיכונים קיימים גם ברפואה הקובנציאלית -שלצערי יש לי מספיק ניסיון איתה על מנת לתת חוות דעת זאת !
        הניסיון של עם הרפואה הקובנציאלית הוא בדיוק מן הסוג שאתה טוען על הנרות הופי כאן – הביא המון נזקים עם תועלת מזערית, דווקא נרות הופי שכול כך מושמצים כאן בכתבה הביאו לי יותר תועלת מאשר התרופות שאמורות היו לטפל בבעיה שהייתה לי (ושאני לא מתכוונת לציין אותה כי היא לא קשורה לנושא הכתבה), והיו כמה פעמים שבהן עשיתי טיפולים עם נרות הופי, ולא תמיד כמו שמצויין כאן היה אותו מצב בפתיחת הנרות, היו מיקרים שבהם היה מעין חומר יבש והיו מיקרים שבהם לא היה, ומעניין לציין שהחומר הזה היה בזמן שהיה לי בעיה עם נוזלים באוזן.
        אני יכולה להגיד שעם כול הכבוד לכול אותם אנשים שטוענים שהנרות הופי מגיעים משבט אינדיאני כזה או אחר, לי ידוע על מקורות נוספים לאותם נרות, חלקם בברית המועצות לשעבר, הכרתי אנשים שהגיעו משם ואמרו שהטיפול היה מוכר באיזור בו הם גדלו/ חיו.
        בנוסף אני רוצה לציין שפלסבו ניתן הרבה פעמים לאנשים כי יש ערך לאמונה של בן אדם, וכמו שפלסבו יכול לעבוד במצבים מסויימים ולהשפיע למרות שבעצם הוא ריק מתוכן, גם טיפולים שלכאורה אין בהם תועלת רפואית נראית יכולים להשפיע ולעזור במצבים שאולי הם חסרי סיכוי.
        בעוד בנוסף אני מכירה כמה צמחים/ חומרים נוספים שהתועלת הרפואית שלהם עולה על הנזקים, ועם זאת הם מושמצים על ידי אנשי הרפואה, ומוחזקים מחוץ לחוק בארץ ב FDA ובעוד "תאגידים" רפואיים, ואני בכוונה מציינת תאגידים, כי זו בדיוק הבעיה בתקופתנו שאנשים מכורים לרפואה הקובנציאלית שלפעמים מזיקה יותר, ואותם תאגידים מעדיפים להכניס כמה שיותר אנשים למצב בו ימכרו להם תרופות (מזיקות) כמו הילדים הבריאים לחלוטין שיש להם קצת היפר אקטיביות ולחלוטין לא נחוץ לתת להם תרופות אבל הם ציבור יעד עבור אותם "תאגידים רפואיים", שמוכנים לגרום נזק ארוך טוווח עבור אותם ילדים בשביל קצת נוחות למורים!
        הנזק בתקופה שלנו כמובן שלא יאובחן אבל בעוד כ 30-40 שנים כפי שהיה עם הכולסטרול, לפתע פתאום יהיו מחקרים שיוכיחו שהחומר שנותנים היום לילדים הבריאים לחלוטין עם ההיפראקטיביות, גורם ל___ מזיק ל____, אותם תאגידים מעדיפים אותנו חולים, הם רוצים לקוחות עבור התרופות שלהם, אז כן יש כתבה על הנזק בנרות הופי ואני ועוד אנשים כמוני שעברו רק חוויה חיובית עם הנרות הופי יחשבו כתמימים שמסתכנים, כפי שציין אדם לווין, אז כמה צריך לציין את הסכנות של הרפואה הקובנציאלית?
        האם איזה רופא אי פעם סיפר על הנזקים שגרמו תרופות לכבד, לקיבה, ולהרעלות ולתופעות הלוואי הקשות שמתלוות לאותם תרופות, בלי לציין שזה בסדר גמור ושהתופעות הלוואי יטופלו מאוחר יותר?
        ואם אותם רופאים אי פעם מצייינים שלפעמים אי אפשר לאחר מכן להפטר מאותן תופעות לוואי?
        האם אותם רופאים מציינים למטופלים שלאחר תרופות מסויימות אותם אנשים יחיו את שארית חייהם בניסיון לטפל בבעיות שנוצרו בעיקבות התרופות?
        איזה יופי כמה השמצות וביזוי לטיפול קטן שלהרבה אנשים הצליח ועשה רק טוב.
        אבל מה שהזיק הכי הרבה לכמות האנשים הרבה ביותר, מקבל כול כך הרבה שבחים כאן, מצטערת להגיד שאותם שבחים וציון אותם "תאגידים" כמתנגדים לנרות הופי, רק גרם לי להבין שככול הנראה בטיפול הזה יש משהו יותר מידי טוב ושאותם תאגידים מעוניינים פשוט להפסיק את הטיפול, כדי שיהיו יותר לוקוחות לקובנציונליים, וכמובן שהנציגים של אותם "תאגידים רפואיים" הם אלה שנמצאים כאן בתור המתנגדים הכי גדולים לנרות הופי!
        אז תסלחו לי על שאני מסוג האנשים (הלכאורה תמימים) שמעדיפה לקבל נרות הופי כבעלי פוטנציאל לעזור, ובטוח יותר מאשר התרופות שמלעיטים אותנו (אכן כן מלעיטים קראתם נכון, אותם תרופות שיכולות להשפיע בכמות מזערית ניתנות לנו בכמות מזיקה !!) ולא לקבל השמצות של משהו שמבחינתי הוכח כבעל תועלת !
        כועסת ומאוכזבת שאנשים מוכנים לקבל השמצות רק בגלל שהיגיעו מאנשים ותאגידים שלכאורה נשמע שיודעים על מה הם מדברים, ושיודעים איך להשמיץ משהו שאולי יותר טוב מהטיפול שהם עצמם נותנים.

        אהבתי

        • שלום לידיה,
          1) "דווקא נרות הופי שכול כך מושמצים כאן בכתבה הביאו לי יותר תועלת מאשר התרופות שאמורות היו לטפל בבעיה שהייתה לי" – אני מאחל לך שלא יהיו לך בעיות רפואיות יותר חמורות. כי יש יותר חמורות, שהרפואה יודעת לעזור היום. (רק דוגמאות פשוטות מהסביבה הקרובה שלי – טיפולי שיניים, ניתוחי קטרקט, השתלות מפרקים, איזון לחץ דם גבוה, ועוד ועוד).
          2) פלצבו כבודו במקומו מונח, אבל פלצבו לא מוציא נוזלים מאוזניים. גם נרות הופי לא.
          3) "ואותם תאגידים מעדיפים להכניס כמה שיותר אנשים למצב בו ימכרו להם תרופות (מזיקות)"… "אותם תאגידים מעדיפים אותנו חולים, הם רוצים לקוחות עבור התרופות שלהם"… ואז גם: "מצטערת להגיד שאותם שבחים וציון אותם "תאגידים" כמתנגדים לנרות הופי, רק גרם לי להבין שככול הנראה בטיפול הזה יש משהו יותר מידי טוב ושאותם תאגידים מעוניינים פשוט להפסיק את הטיפול, כדי שיהיו יותר לוקוחות לקובנציונליים, וכמובן שהנציגים של אותם "תאגידים רפואיים" הם אלה שנמצאים כאן בתור המתנגדים הכי גדולים לנרות הופי!"
          – לטענות קונספירטיביות כאלה אין לי כוונה להתייחס, זה פשוט חסר טעם.

          מחקרים מראים שזה חסר תועלת, מומחים מזהירים שזה מסוכן, חוקי הפיזיקה לא מאפשרים לזה לעשות את מה שנטען – מבחינתך כל אלה ראיות לכך שזה דווקא עובד. זה ההיגיון ההפוך של קונספירטורים.

          מאחל לך בריאות, ושלא תזדקקי לשום טיפול משמעותי יותר מנרות הופי. רק הזהרי עם השעווה הרותחת שמטפטפת, שלא תגיע לעור התוף. אז תיאלצי לבקר אצל רופא אמיתי.

          אהבתי

  17. כבר יצא לי לשמוע מאנשים שהרופאים לא ממליצים על הנרות מכוון שנכנס גונג לאוזן. אני לא יודעת ולא שמעתי על מקרים אלו. אני יודעת שאני עובדת עם אותן נרות מ1999 ולא קראו תקלות נהפוכו אוזני מטופלי הרבה יותר טוב ממה שהיה ללא רעשים וצילצולים, ישנם מטופלים שלוקחים את הטיפול מכוון שאוהבים את ההרגשה שלאחר רגועה ונעימה מאוד מאוד.

    אהבתי

      • הרסת אותי (מצחוק) לגמרי!!!
        כתבת:"דרך אגב,אני רואה שבחירת הכינוים שאת מעניקה כנראה אינה מקרית" ומביא קישור למכון שלה.
        ואני תהיתי כל הזמן למה גברת שקצת מכבדת את עצמה משתמשת בביטוי כזה?!
        מעבר לשגיאות כתיב הנוראיות שחוזרות על עצמן לאורך כל התגובות שלה.
        רק את המילה (תרתי משמע) "לאונן"" הגברת כותבת בכתיב נכון.
        טוב שלא כתבה "לעונן",כי אז היינו חושבים שהיא גורמת לעננות מוגברת….

        אהבתי

      • אה, עוד משהו….. נכנסתי לגוגל עם השם של הגברת ומצאתי משהו מאד מעניין http://www.mako.co.il/tv-live-at-night/articles/Article-c1745cc92bb3851006.htm.
        כדאי מאד לקרוא את התגובות,יש גם תגובות שנונות ומצחיקות.
        העברית שלה עילגת בצורה נוראית שזה ממש מפריע (אולי לא לאלה שבאים אליה כדי לקבל סיפוק רגעי).

        עכשיו יש לי רק שאלה: מה לגברת עם מקצוע כזה יש לעשות בנרות הופי?
        בראש הקרימינלי שלי עולה רק מחשבה שאולי היא דוחפת את זה ל…
        והיא כותבת בתגובה כאן למעלה שהיא עובדת עם הנרות האלו כבר משנת 1999 "ולא קראו תקלות נהפוכו
        אוזני מטופלי הרבה יותר טוב ממה שהיה ללא רעשים וצילצולים,"
        אז גברת,במה את מטפלת בדיוק,באוזניים או באין אונות?

        אהבתי

    • מעיין, את מה שנקרא מאמין עיוור- למה עיוור כי הוא עוצם עיניים למציאות.
      הנה מה שישכנע אותי (ולפחות חצי מהפורום הזה) שנר הופי עובד:
      יש לך נר הופי, אל תתקעי אותו באוזן, תדליקי אותו, קחי חתיכת טישו (או ריבוע נייר טואלט) ונסי להרים אותו בעזרת השאיבה של הנר (את יכולה להחזיק את הנר והנייר באוויר ולנסות להוכיח שאיבה).
      אם תצליחי (ואני לא מתכוון לאלפית השנייה שהטישו זז אלא שאיבה ממש) פרסמי סרטון ואשנה את דעתי על הטיפול.
      לאחר שהנר ייגמר תפתחי אותו – מצפה לך שם שעווה למרות שלא היה תקוע באוזן של אף אחד.
      אם לא – כנ"ל סרטון.
      ועכשיו תורך – מה ישכנע אותך, שלנרות יש השפעה פסיכולוגית בלבד?

      אהבתי

  18. אני משתמשת בנירות הופי באופן עצמאי ומבוקר וזה מחולל פלאים זה פשוט הצלה!
    עוזר לכאבי ראש נזלת אלרגית ולאיכות שמיעה יותר טובה…ואני חייבת לציין שכל פעם כשאני פותחת את הנר בסיום הטיפול יש שעווה שונה..ולפעמים יש ממש מעט ככה שנראה לי שזה אמת ולא חארטה……!

    אהבתי

      • אתה מוזמן לקרא תגובה שלי לאדם לווין, מעבר לכך במקום בו נעשה לי טיפולי ההופי ומקום מגורי הוא מקום מאוד יבש ולכן מזג האוויר אינו יכול להשפיע משמעותית על הנרות הופי, מעבר לכך אני מאמינה שאתה רופא ולכן אני מאמינה שאתה עובד עם כול "התאגידים הרפואיים" שציינתי במכתב הארוך מאוד שלי לאדם לווין, מה שכבר מבחינתי הוא מינוס עבורך, כי יש לך אינטרס שאנשים לא יקבלו טיפולים שאולי יעזרו להם קצת יותר טוב מהתרופות (בכמות הרעילה) שלך !

        אהבתי

  19. נרות לאוזניים – זה הדבר היחיד שמציל אותי מסינוסיטיס כרוני כבר עשרים שנה. אני מכינה נרות בעצמי ולא סומכת על אף אחד.
    הנרות לא אמורות לשאוב שום דבר מהאוזניים – הם יוצרים הפרשי לחץ שפותחים סינוסים.
    צריך לעשות את זה נכון ובזהירות.
    אנטיביוטיקה מסוכנת לא פחות וכל פעם צריכים מנה חזקה יותר, אך בוחרים לא לדבר על זה.

    אהבתי

    • ניסוי מעניין, בעזרת שותף:
      את שוכבת עם עיניים עצומות במהלך כל הטיפול, והשותף או שמדליק את הנר שתקוע באוזן, או נר שנמצא ממש לידו ואינו תקוע באוזן, באופן שלך אין מושג איזה נר הוא הדליק.
      את מסיימת את הטיפול, רושמת בפנקס תאריך ושעה, ועד כמה הטיפול הנכחי עזר לך.
      השותף לניסוי רושם בפנקס משלו האם הדליק את הנר או לא באותו הזמן.
      לאחר כמה עשרות פעמים כאלה בודקים האם יש קשר בין הדברים. ניחוש שלי – לא יהיה קשר.

      אהבתי

  20. שלום.
    רק שאלה, לאחי הגדול פעם היו בעיות באוזניים בגלל עודף שעווה וכו'.
    הוא הלך עם אמא שלי למטפלת כלשהי בביתה, שם השתמשו בנרות לשם הוצאת שעוות האוזניים. למיטב ידיעתי המטפלת לא הזכירה "אנרגיות" וטיפול במחלות כאלו ואחרות ועוד שטויות כאלה, אלא רק שהנר ממיס את השעווה והשעווה יוצאת. אני אפילו לא חושב שהמילה שאיבה נכנסה לפה. אנחנו לא אמונים וחשודים על טיפולים מוזרים כאלו ואחרים, אלא רק על הרפואה המדעית הקונבנציונלית. אבל בסופו של דבר כשאח שלי יצא משם הייתה לו שמיעה הרבה יותר טובה במשך זמן לא מבוטל. זה פשוט היה נראה לנו הגיוני שניתן להמיס את שעוות האוזניים ולתת לה לנזול החוצה.
    זה הגיוני בכלל? לא נראה לי שאפשר שיהיה פלצבו בתחום השמיעה, לפחות בטווח זמן כל כך רציני.
    יש לציין שלא הפכנו למאמינים גדולים אחר כך. אני אפילו לא זוכר אם הוא חזר לטיפול נוסף. אבל אין ספק שהוא חשב שזה עבד.

    אהבתי

    • שלום. תחילה דיסקליימר: אינני רופא, ובוודאי לא רופא אא"ג.
      אני לא מאמין שהחום שהנרות האלה יצרו הספיק כדי להמיס את השעווה, וגם אם כן, לא ברור איך יצאה החוצה שהרי לנרות הללו אין כח שאיבה כלשהו.
      פלצבו יכול להיות די חזק בתחומים כאלה, במיוחד מכיוון שמרגע שהחלטת שאתה שומע טוב יותר, אין לך כל דרך להשוות את זה לשום דבר, ולכן האמונה יכולה להמשך זמן רב. אם הוא גם ביצע בדיקת שמיעה מקצועית וראו שיפור – זה כבר דבר אחר.
      בכל מקרה, אני משוכנע שביקור אצל רופא אא"ג היה משיג תוצאות טובות יותר, ובאופן בטוח יותר. לגבי עוצמת הפלצבו – זה כבר תלוי בהתנהגות הרופא…

      אהבתי

      • פששש,, איזה מזל שאתה קיים. באמת הצלת המון אנשים מאש. הבורות של האנשים ה"משכילים" לא יעצרו את הנהירה של מטופלים שלא קיבלו מענה אצל הרפואה הקונבנציונאלית. להפוך את המטפלים לשרלטנים ואת המטופלים לבורים. הרבה יותר פשוט מאשר להודות שלמדע אין הסבר לכל כך הרבה תופעות. אני מטפלת כבר 10 שנים ואני הצלחתי להגיע עם מטופלים לתוצאות בבעיות שהרפואה הקונבנציונאלית הרימה ידיים.

        אהבתי

        • כשבודקים את אמונות המטפלים, מגלים בדרך כלל שמדובר בסוג של הונאה עצמית. מכיוון שמסקנותיהם מתבססות רק על התרשמות ולא על ניסויים מבוקרים, אין להם שום דרך לדעת אם ה"טיפול" שנתנו הוא שהביא לשיפור במצב, או שמדובר רק באשליה.
          ממליץ לך לקרוא את הפרק "יעילותו של טיפול" בספר שלי. אני סוקר שם את הנושא לעומק.

          אהבתי

          • ניסויים מבוקרים? לרפואה העממית יש מקורות של ידע בן אלפי שנות התבוננות וניסיון.
            האדם הצליח להתפתח יותר ממיליון שנים ללא המדע.
            ישנן גישות שאין להם הוכחות מדעיות, שאי אפשר למדוד אותם בכלים מדעיים,
            אבל יש להן קבלות לאורך כל קיום האנושות.

            "אשליה"? אם מטופל אומר הוקל לי , אם מטופל אומר אני מרגיש הרבה יותר טוב. זו אשלייה?

            סוקר נושאים לעומק? האנשים ה"משכילים" שאמינו שאפשר להבין כול דבר ע"י נוסחאות מתמטיות ופיסיקליות ואפשר לרפא מחלות בעזרת תרופות כימיות, אשר נוצרו במעבדה.
            ותבעו ועדיין תובעים את זכותם הבלעדית והמוחלטת על גוף האדם. מבינים היום שהם לא יודעים להסביר כל דבר. הרפואה הקונבנציונאלית וחברות התרופות בוהים בעיניים מבוהלות איך מטופלים נוהרים אל הרפואה הטבעית. והם יעשו הכל כדי לעצור את התהליך הזה.

            וחוץ מזה רוב התרופות הן למעשה מורכבות מצמחים או יותר נכון מחיקוי של הצמחים.
            אז למה לא להשתמש במקור?
            ויותר מזה מאז שהופיעו המשכילים. לא חל שינוי,. המחלות רק מתרבות בתי החולים רק מתמלאים יותר.

            אמא שלי שעלתה מהודו וסרבה לתת לנו תרופות זכתה לגינויים פרימיטבית חסרת השכלה מפי הרופאים. אבל אמא שלי בת 83 חיה היום בריאה ללא תרופות .
            אז את ההתנשאות הזו אני מכירה כבר כילדה. אני כמטפלת לא צריכה אישור מדעי, הסיבות למחלות והסיבות לריפוי הן כל כך רבות ומגוונות שלא נמצא עדיין שום מכשיר שייתן לך הוכחה .

            מאחלת לך רק בריאות
            יעל כהן-צדק

            אהבתי

            • אני לא יודע מאיפה להתחיל בכלל כדי לענות לך. נדרש ספר שלם לשם כך. למזלי כבר כתבתי אותו. אבל תוכלי למצוא חומר רב רלוונטי גם בבלוג זה, ממש במרחק כמה לחיצות כפתור. צריך רק לפתוח את הראש קצת ולקרוא. עוזר גם לפיתוח המודעות.

              אהבתי

            • יעל הייתי עושה לך +1 כי אני מסכימה עם מה שרשמת על ההתנשאות של גילעד (שמדבר כמו רופא אבל עד עכשיו לא ראיתי אותו מציין שהוא רופא)
              סבתא שלי עלתה מברית המועצות לשעבר, שם "זכתה" לטיפול קובנציונאלי שכימעט הרג אותה, ומטפל בעל ידע רב הרבה יותר – הומופאט שהציע לה לקחת את אותה תרופה בכמות פי 10 קטנה יותר, סבתא שלי ז"ל נפטרה בגיל מכובד 96.
              חבל שאני לא הפנמתי את הלקח מהסיפור שלה בגיל 16 מה שהיה מונע ממני היום הרבה בעיות בגלל התרופות הקובנציונליות.
              וגילעד צריך ספר שלם רק כדי שאתה תתחיל לפתח מודעות לכמה שטויות אתה מדבר !
              וכמה נזקים אתה תגרום רק בגלל שאנשים יתחילו להאמין לשטויות האלה !
              ורק כדי שלא תחשוב שאתה היחיד שקורא משהו ברפואה ומדעים, אני מנויה על כמה ירחונים של מדע ומבקרת קבועה באתרים ידועים למדע ורפואה.
              אתה מקובע, כשאין לך משהו בעל ערך להגיד אתה מתנשא כאילו אנשים אחרים בעלי ידע פחות ערך משלך, כול דיעה שונה משלך גם אם זה רק דיעה שמשהו עזר לו/ לה, גורם לך לתגובה מעליבה אתה ציני ומדבר באופן שגורם לאנשים להרגיש טיפשי שהם בכלל ביטאו דיעה שלהם.
              אין לך זכות לעשות זאת !!
              אתה לא אלוהים ואין לך ידע נעלה משל אנשים אחרים, אל תחשוב שרק אתה קורא, מחפש תשובות לשאלות, ובודק דברים, אנשים רבים אחרים גם הם לא נולדו אתמול ובדקו דברים, רבים מהם הם גם סקפטיים לשעבר שקיבלו טיפול שהיה נכון וטוב עבורם, וכאן גם אציין תגובה למשהו שרשמת למעלה יותר בציניות "אני מניח שהחיבור למטפלת הטובה הוא שעושה את העבודה", אז כן כמו שיש חיבור לרופא מסויים יש חיבור גם למטפל מסויים, ולפעמים טיפול אכן עובד רק בגלל החיבור הזה !
              הזכרת פלצבו מי שמאמין בתועלת של תרופה יקבל את התועלת גם מפלצבו, מי שמאמין במטפל בסויים (כולל רופא) יקבל את התועלת מהמטפל !

              אהבתי

  21. אם "לעלות על הגל" שיעל יצרה, אז אשמח לשמוע את דעתך לגבי הטיות במחקר קונבנציונלי. מה לדעתך מידת האמת בטענה שחברות התרופות "קונות" רופאים ומחקרים, על מנת שיתאימו להן?

    אהבתי

    • ממליץ על הספר bad pharma של בן גולדקר, הוא סוקר את הנושא בצורה יסודית מחוברת למציאות. לא מנפנף בקלישאות חסרות בסיס. מחקרים רבים סובלים מהטיות, אם כי עד כמה שזכור לי, דווקא המחקרים שעורכות חברות התרופות איכותיים יותר, ככלל. אבל בהחלט יש מקום לשיפור. הכל בספר של גולדקר.

      אהבתי

  22. ואם נמשיך עוד קצת עם החשיבה הקונספירטיבית(שכמובן אין לה סוף אז באמת קצת) למה אתה מאמין דווקא לו? ובכלל, מה גורם לך להאמין למישהו, בפרט אדם שהוא זר לך לחלוטין? למה לא ללכת עם הספקנות עד הסוף. אני שואל זאת מתוך עניין פנימי אמיתי ולא ממקום ציני או מבקר.

    אהבתי

    • 1) הוא מביא בספרו מאות ראיות שלפחות את חלקן אני יכול לבדוק באופן בלתי תלוי.
      2) אני סומך עליו מדברים שכתב בספר הראשון שלו שגם חלק מהם ווידאתי עם מקורות בלתי תלויים.
      3) התייעצתי עם עוד אנשים שאני סומך עליהם שקראו את הספר שלו, חלקם האמת אמרו לי שהוא קצת מקצין את התמונה, אז אני לוקח הכל בעירבון מוגבל, אם כי די משוכנע שדבריו בכיוון הנכון.

      אהבתי

    • אני לעומת זאת מאוד מאוד צינית בעיניין של רפואה קובנציאלית.
      וחברות תרופות מסתירים הרבה יותר מאשר מפרסמים, ובטח שהמחקרים לא איכותיים כפי שרשם גילעד!
      הם מחפשים קהלי יעד ומוצאים "תרופות" מותאמות לאותו קהל יעד, שבכלל לא זקוק לתרופות, מה שאומר שהמחקרים שלהם מלכתחילה מנועים משיקולים מוטים.

      אהבתי

  23. לסיכום אני רוצה להגיד שכול הכתבה הרגיזה אותי, והתגובות של אנשים שהרבה יותר תמימים ממני, ומוכנים לקבל את הכתבה כדבר קדוש רק בגלל שרשום שם שחברות תרופות ורופאים אמרו__ היה אפילו יותר מרגיז, מה אין לכם שכל משלכם כדי לבדוק דברים?
    ושאתם חייבים להאמין שאם רופא/ תאגיד רפואי אומר משהו זה בהכרח נכון?
    אולי קודם כדאי לבדוק כמות של אנשים שניזוקו מטיפול לעומת כמות שיצאו מאוד מרוצים?
    ואולי לאותם אנשים שפרסמו את הכתבה אין רצון שתדעו לכמה הטיפול מצליח לעומת כמה יצאו פגועים רק בגלל שיש להם מטרה לכתבה??
    והיא לא בהכרח למנוע פגיעה?
    כי אם כבר – יש דברים הרבה יותר פוגעים מנרות הופי, כמו למשל תרופות שאותם רופאים ותאגידים מוכנים לרשום לכם ביד נדיבה!

    אהבתי

  24. בעניין השאיבה והניסוי עם נייר טישו זה ממש לא דומה אתה יודע איך פתילה של נר שואבת את השמן לא ע"י וואקום שיכול לשאוב נייר טישו כך שזו לא הוכחה…

    אהבתי

כתיבת תגובה